Sprzedaż urządzenia od kilku lat dołowała, bo zamiast przenośnego odtwarzacza muzyki wielu użytkowników wybierało smartfon. Pokazują to zresztą same statystyki Apple – gigant w ub. r. sprzedał 3 mln iPodów, gdy do rąk fanów marki trafiło w tym czasie 250 mln iPhone’ów.

Odtwarzacze firmy z Cupertino przez dwie dekady trafiły w sumie do 450 mln użytkowników. To one w dużej mierze przyczyniły się do „upadku” rynku kaset i płyt CD.  Gdy podczas premiery urządzenia w październiku 2001 r. Steve Jobs mówił: „Dzięki iPodowi słuchanie muzyki już nigdy nie będzie takie samo”, pod wieloma względami miał rację. Pierwszy iPod został wprowadzony na rynek w 2001 r. mógł pomieścić 1000 utworów. Obecnie w serwisie streamingowym Apple dostępnych jest ponad 90 mln utworów. Przez ten czas pojawiły się trzy modele iPodów – Nano, Shuffle oraz wciąż dostępny od Touch (jego ostatnia wersja miała premierę w 2019 r.). I to właśnie Touch jest tym ostatnim, którego można jeszcze kupić, do wyczerpania