Aktualizacja: 10.02.2025 10:22 Publikacja: 25.01.2023 15:11
Udziały w rynku w czwartym kwartale 2022 roku zyskał Apple i znów jest na czele stawki
Foto: Adobe Stock
To najgorszy kwartał w tej branży od dekady. W efekcie w całym 2022 r. dostarczono globalnie 1,2 mld słuchawek, czyli o 11 proc. mniej niż rok wcześniej. Analitycy podkreślają, że gospodarcze spowolnienie i rosnąca inflacja odbiła się na wszystkich producentach, ale niektórzy mogą się, mimo wszystko, czuć się wygranymi. Z pewnością dotyczy to Apple.
Koncern z logo nadgryzionego jabłka w IV kwartale ub. r. odzyskał pierwsze miejsce wśród dostawców smartfonów na świecie, mimo kurczącego się popytu i problemów produkcyjnych w Chinach. Zdobył 25-proc. udział w rynku, wyprzedzając Samsunga (20 proc.). W ujęciu rocznym koreańska firma wciąż jest jednak liderem (z 22-proc. udziałem, gdy producent iPhone’ów ma 19 proc.). Na kolejnych pozycjach w pierwszej piątce graczy na tym rynku są firmy z Chin. Trzeci w rankingu Xiaomi zmniejszył w 2022 r. udziały rynkowe z 14 do 13 proc., OPPO zanotowało w tym czasie spadek z 11 do 9 proc., zaś Vivo – z 10 do 9. I to właśnie chińscy producenci stracili najmocniej.
Koreański producent, który dominuje na rynku smartfonów, przedstawi nowe urządzenia serii Galaxy, która jest największym rywalem iPhone'ów Apple'a. Szykuje też inne gadżety, które mogą wyznaczyć trendy na 2025 rok.
Oura to dziś świetnie znana marka w branży nowych technologii – zagospodarowała niszę na rynku urządzeń mobilnych, tworząc nowatorski produkt, który kopiować chcą najwięksi gracze. Firma zdobyła właśnie potężny zastrzyk pieniędzy.
Zaledwie 24 godziny – tyle wystarczyło, by wyprzedały się high-techowe pieluchy, które pozwalają uniknąć gigantycznych kolejek podczas koncertów i przerwania zabawy. Pieluchy są drogie, ale niezwykle innowacyjne.
Polacy coraz częściej i chętniej niż Francuzi, Brytyjczycy czy Włosi kupują urządzenia o przekątnej 75 cali i większe. Ale prawdziwy boom jest w USA.
Po Black Friday nadszedł czas na Cyber Monday, czyli festiwal ofert dla klientów sklepów internetowych. Co można kupić taniej?
Euro Styl z Grupy Dom Development realizuje kilka inwestycji premium w wyjątkowych lokalizacjach blisko centrum Gdańska. Utrzymane w industrialnym klimacie Doki powstają na postoczniowych terenach, gdzie rodzi się nowa, prestiżowa dzielnica Młode Miasto. Esencja i Jaskółcza to z kolei Dolne Miasto - historyczna część śródmieścia, którą okalają wody Motławy. Powstająca tam Esencja wyróżnia się piękną architekturą ze zdobioną elewacją o niespotykanych detalach. Z okien jej apartamentów mamy widoki na wody Nowej Motławy i panoramę Głównego Miasta. Z kolei Jaskółcza urzeka swoim eleganckim stylem nawiązującym do historycznej, kamienicznej zabudowy tego obszaru.
Volkswagen przeprowadził restrukturyzację, zoptymalizował procesy produkcyjne. Ale to wszystko nie pomoże, jeśli sprzedaż nie zacznie znów rosnąć. Musimy pozyskiwać nowych klientów, w tym takich, którzy wcześniej nie myśleli o kupnie, czy nawet korzystaniu na co dzień z samochodu - mówi Carla Wentzel, prezeska Volkswagen Group Polska.
W poniedziałkowym wydaniu „Twój Biznes”, codziennego podcastu Rzeczpospolitej o gospodarce, mówimy o rekordowych oszczędnościach Polaków, rosnących kosztach opieki zdrowotnej dla pracowników, kolejnych decyzjach Donalda Trumpa oraz szczycie AI w Paryżu.
Po świecie rozlewa się fala zakazów związanych z obawami o bezpieczeństwo państw i prywatność obywateli. Senatorzy USA chcą surowego karania osób i firm, które pomogą Chinom w rozwoju sztucznej inteligencji.
W tym roku Selena FM zacznie wytwarzać wełnę szklaną na Węgrzech, MFO rozpocznie produkcję profili stalowych w nowym zakładzie w Sochaczewie, a Ferro uruchomi linię baterii łazienkowych w Czechach. Śnieżka i Dektra skupiają się na wzroście sprzedaży.
Zwiększyliśmy transparentność związaną z planowaniem i wykorzystaniem środków z funduszy. Być może dojdzie do pewnej konsolidacji – mówi Mirosław Czekaj, prezes Banku Gospodarstwa Krajowego.
Możliwość wykonywania skomplikowanych misji przy użyciu floty samolotów i dronów to przyszłość pola walki. I to niezbyt odległa. Takie rozwiązanie rozwija właśnie Lockheed Martin.
Nie takich informacji oczekiwali klienci Boeinga. —Dopiero w 2030 roku Boeing będzie w stanie nadążyć z terminowymi dostawami samolotów — ocenia Gediminas Ziemelis, prezes firmy leasingowej Avia Solutions Group.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas