„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 21.12.2024 17:40 Publikacja: 25.01.2023 15:11
Udziały w rynku w czwartym kwartale 2022 roku zyskał Apple i znów jest na czele stawki
Foto: Adobe Stock
To najgorszy kwartał w tej branży od dekady. W efekcie w całym 2022 r. dostarczono globalnie 1,2 mld słuchawek, czyli o 11 proc. mniej niż rok wcześniej. Analitycy podkreślają, że gospodarcze spowolnienie i rosnąca inflacja odbiła się na wszystkich producentach, ale niektórzy mogą się, mimo wszystko, czuć się wygranymi. Z pewnością dotyczy to Apple.
Koncern z logo nadgryzionego jabłka w IV kwartale ub. r. odzyskał pierwsze miejsce wśród dostawców smartfonów na świecie, mimo kurczącego się popytu i problemów produkcyjnych w Chinach. Zdobył 25-proc. udział w rynku, wyprzedzając Samsunga (20 proc.). W ujęciu rocznym koreańska firma wciąż jest jednak liderem (z 22-proc. udziałem, gdy producent iPhone’ów ma 19 proc.). Na kolejnych pozycjach w pierwszej piątce graczy na tym rynku są firmy z Chin. Trzeci w rankingu Xiaomi zmniejszył w 2022 r. udziały rynkowe z 14 do 13 proc., OPPO zanotowało w tym czasie spadek z 11 do 9 proc., zaś Vivo – z 10 do 9. I to właśnie chińscy producenci stracili najmocniej.
Oura to dziś świetnie znana marka w branży nowych technologii – zagospodarowała niszę na rynku urządzeń mobilnych, tworząc nowatorski produkt, który kopiować chcą najwięksi gracze. Firma zdobyła właśnie potężny zastrzyk pieniędzy.
Zaledwie 24 godziny – tyle wystarczyło, by wyprzedały się high-techowe pieluchy, które pozwalają uniknąć gigantycznych kolejek podczas koncertów i przerwania zabawy. Pieluchy są drogie, ale niezwykle innowacyjne.
Polacy coraz częściej i chętniej niż Francuzi, Brytyjczycy czy Włosi kupują urządzenia o przekątnej 75 cali i większe. Ale prawdziwy boom jest w USA.
Po Black Friday nadszedł czas na Cyber Monday, czyli festiwal ofert dla klientów sklepów internetowych. Co można kupić taniej?
Festiwal promocji Black Friday przyciąga zdecydowaną większość Polaków. Mogą liczyć na obniżki cen niemal wszędzie - od elektroniki przez odzież po wycieczki zagraniczne. Ale „nie wszystko złoto, co się świeci".
Nest Lease, to nowy gracz na polskim rynku leasingowym, będący częścią grupy Nest Bank. Firma powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie mikro i małych przedsiębiorców na elastyczne i nowoczesne rozwiązania finansowe. Dzięki zaawansowanej technologii i indywidualnemu podejściu, Nest Lease planuje w ciągu dwóch lat wejść do grona dziesięciu największych firm leasingowych w Polsce. W rozmowie z Lechem Stabiszewskim, pełniącym funkcję p.o. prezesa zarządu Nest Leasing S.A., przyglądamy się strategii i ofercie Spółki oraz trendom w branży leasingowej.
Nadejście nowego roku to często czas postanowień. Mogą one dotyczyć różnych obszarów naszego życia, choć z ich realizacją… bywa różnie. Warto więc skupić się na takich, które są dość proste w wykonaniu i jednocześnie przyniosą nam wymierne korzyści, wygodę i spokój. Pomoże w tym aplikacja PeoPay Banku Pekao S.A. z którą można ćwiczyć dobre nawyki finansowe, uporządkować swój budżet i oszczędzić.
Inicjatywy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu obejmują wiele możliwości działań środowiskowych, społecznych i etycznych. W Nokii zależy nam, aby proponowane przedsięwzięcia były wspierane przez pracowników, dlatego aktywnie słuchamy ich głosu i doceniamy ich zaangażowanie. Wierzymy, że ich udział w tych inicjatywach nie tylko wzbogaca naszą działalność, ale również tworzy silniejszą więź z organizacją.
Odpowiedzialność jest jedną z głównych wartości Grupy Żabka. To sprawia, że organizacja dąży to tego, by mieć realny wpływ na tematy społecznie ważne, uczestniczyć w działaniach poprawiających jakość życia lokalnych środowisk, angażować się w inicjatywy pomocowe i wspierać instytucje charytatywne. Filarami społecznej odpowiedzialności Grupy są: Dobrostan, Sąsiedztwo i Równe Szanse, w ramach których realizowane są cztery programy społeczne. W podejmowane działania firma aktywnie włącza swoich pracowników, współpracowników i franczyzobiorców, m.in. stwarzając im przestrzeń do niesienia pomocy w ramach wolontariatu pracowniczego.
10 tys. firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw zdobędzie kompetencje w zakresie sztucznej inteligencji dzięki programowi „Umiejętności jutra: AI” przygotowanemu przez Google oraz Szkołę Główną Handlową w Warszawie.
Jaki jest obraz elektromobilności z różnych perspektyw. Rozmawiamy z dwoma przedstawicielami branży motoryzacyjnej: Marcinem Kwoką, dyrektorem zarządzającym Mercedes Benz Polska i Maciejem Mazurem, dyrektorem zarządzającym Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności.
Data Science umożliwia firmom wykorzystanie pełnego potencjału ich najcenniejszego zasobu korporacyjnego, czyli różnego rodzaju danych. Zaawansowana analityka wykorzystująca sztuczną inteligencję przyspiesza transformację biznesową, przekształcając dane w przydatne informacje, dzięki czemu pozwalają one na wzmocnienie innowacyjności i konkurencyjności firm.
Badania na rzecz innowacyjności w sektorze bezpieczeństwa i obronności państwa oraz wdrożenie wyników prac naukowych na rzecz bezpieczeństwa technologicznego – to cel współpracy Sieci Badawczej Łukasiewicz i Służby Kontrwywiadu Wojskowego.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas