Huawei bije rekordy sprzedaży. Świetna passa może się jednak skończyć

AP

W 2018 roku chiński producent sprzętu telekomunikacyjnego dostarczył na rynek 200 mln smartfonów. Sprzedaż nakręcały modele P20, Honor 10 i seria Mate 20.

Kariera Huawei robi wrażenie. Jeszcze w 2010 roku firma wyprodukowała tylko 3 mln smartfonów. W ubiegłym roku były to już jednak 153 mln sztuk. Według danych firmy Canalys w drugim kwartale 2018 roku Huawei, którego nazwa oznacza „wspaniałe osiągnięcie” lub „chińskie osiągnięcie” wyprzedził Apple, stając się drugim największym po koreańskim Samsungu producentem smartfonów na świecie. „Na rynku globalnym Huawei z firmy zaliczanej w statystykach do kategorii „pozostali” awansował do pierwszej trójki” – napisała firma w komunikacie, cytowanym przez serwis technologiczny Cnet.

Mimo tego „wspaniałego osiągnięcia” Huawei stanął w 2018 roku przed potężnymi wyzwaniami. Amerykańskie instytucje związane z bezpieczeństwem zaleciły obywatelom, by nie kupowali urządzeń chińskiego producenta w związku z podejrzeniami, że umożliwiają one podsłuch i śledzenie danych przez rząd w Pekinie. W efekcie AT&T wycofało się ze sprzedaży modelu Mate 10 Pro. Zaraz potem podobną decyzję podjął inny wielki amerykański operator – Verizon. Waszyngton zaczął też naciskać na zaprzyjaźnione kraje, by nie korzystały z produktów i dostaw infrastruktury telekomunikacyjnej. W tej ostatniej dziedzinie Chińczycy już kilka lat temu stali się globalnym numerem 1.

CZYTAJ TAKŻE: Waszyngton ostrzega przed Huawei

Ostatnim przykładem presji wywieranej na Huawei było zatrzymanie w Kanadzie na wniosek władz amerykańskich Sabriny Meng Wanzhou, wiceprezes i córki założyciela koncernu Rena Zhengfei, pod zarzutem pogwałcenie sankcji wobec Iranu.

Mimo poważnych problemów w Ameryce – jak podaje firma – jej produkty są wciąż popularne w Azji i Europie. Korzysta z nich 500 mln osób w 170 krajach.

W sierpniu Huawei podwyższył prognozę sprzedaży w 2018 roku ze 180 do 200 mln i zapowiedział, że stanie się największym producentem telefonów komórkowych na świecie do końca 2019 roku.

CZYTAJ TAKŻE: Polski rynek smartfonów: Huawei pierwszy raz numerem jeden w kwartale

Firma stawia teraz mocno na technologię 5G. Korzysta też na tym, że Apple rezygnuje z wojny cenowej, nastawiając się na klienta premium. Jednak konflikt z Waszyngtonem, który wcześniej dotkliwie uderzył inną chińską firmę ZTE, może te ambitne plany postawić pod znakiem zapytania.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

„Wujka” Google’a pytamy od 20 lat

BackRub – to hasło, które kojarzy pewnie niewielu, ale to właśnie dzięki algorytmowi o ...

Amazon pójdzie w streaming gier

Amerykański gigant, działający w branży e-commerce, chce wejść w nowy, lukratywny segment: gaming. Według ...

Sławomir Huczała: Nadchodzi boom na dronoidy

Trzy czwarte rynku to drony sprzedawane różnym służbom. Ale obecnie wchodzą także na rynek ...

Uber wybiera się na giełdę. Oferta może być warta nawet 120 mld dol.

Uber złożył wniosek o pierwszą ofertę publiczną do amerykańskiej komisji papierów wartościowych – wynika ...

Polski krajobraz wdrożeń informatycznych

Najczęściej osoba odpowiedzialna za zakup systemu nie wie, co kupuje, bo się na tym ...

Wirtualna asystentka u fryzjera

Polskie salony fryzjerskie Jean Louis David, jako pierwsze na świecie w ramach międzynarodowej sieci ...