Choć serwisy społecznościowe obrzucano różnego rodzaju zarzutami, ich użytkowników to nie zniechęciło. Branża jest wciąż na fali wznoszącej, przez najbliższe lata wartość reklam w serwisach społecznościowych będzie rosła w tempie dwucyfrowym, by w 2024 r. zbliżyć się do 100 mld dol. Aby podtrzymać zainteresowanie użytkowników tym kanałem, firmy muszą oferować wciąż nowe usługi, aby nie odpłynęli oni do innych kanałów komunikacji.
Jednym z głównych zjawisk, jakie będzie można zaobserwować w 2019 r. na tym rynku, będzie integrowanie przez serwisy różnych sposobów komunikowania się użytkowników, którzy wysyłają przez sieć coraz więcej różnego typu komunikatów, a chcą mieć wybór.
Rośnie waga reklam
– Jednym z najważniejszych trendów, jaki obserwujemy i jaki wpisujemy w naszą strategię na nadchodzący rok, jest nieustannie rosnąca popularność relacji we wszystkich platformach. Każdego dnia ludzie korzystający z naszych serwisów publikują ich ponad miliard i przewidujemy, że ta liczba będzie rosła – mówi Robert Bednarski, dyrektor Facebooka na region Europy Środkowej.
Po aferze Cambridge Analytica, kiedy okazało się, że Facebook chętnie sprzedaje wiele informacji o użytkownikach, 17 proc. Amerykanów usunęło z telefonu jego aplikację.
– Ludzie doceniają możliwość dzielenia się z bliskimi momentami z życia w ten niezobowiązujący i ulotny sposób. Jestem przekonany, że jesteśmy jeszcze dalecy od pełnego wykorzystania kreatywnego potencjału tego formatu. Jego znaczenie dostrzegli również nasi partnerzy reklamowi i odkąd otworzyliśmy relacje dla reklam, stają się one coraz istotniejszym elementem strategii marketingowej – dodaje.