Kultowa marka Verbatim zmienia właściciela

YouTube

Chyba każdy, kto miał do czynienia z komputerami w latach 90., pamięta dyskietki, czy to elastyczne 5,25-calowe, czy plastikowe 3,5-calowe z logo Verbatim.

Pierwsze gry i programy znajdujące się właśnie na takich tzw. floppy dyskach budziły wówczas wiele ekscytacji i zapadły całemu pokoleniu mocno w pamięć. Verbatim – marka, która w br. obchodzi swój 50-lecie – nie ma jednak powodu do hucznego świętowania. Jej lata świetności dawno minęły, a same tzw. dyski miękkie odeszły w zapomnienie. Co więcej, Verbatim nie jest już tą samą firmą. Biznes po raz kolejny zmienił właściciela. Założona w 1969 r. spółka już w 1985 r. została kupiona przez będącego wówczas na szczycie Kodaka. Jednak już pięć lat później przejął ją koncern Mitsubishi Chemical Corporation (MCC).

CZYTAJ TAKŻE: Chińczycy rządzą na rynku komputerów PC. Pokonali HP

Teraz Verbatim z rąk Japończyków trafia właśnie na Tajwan. W firmę, której produkty wciąż sprzedawane są w ponad 120 krajach, a oferta obejmuje m.in. optyczne nośniki pamięci, napędy USB, karty pamięci, dyski twarde, dyski SSD, a nawet akcesoria do urządzeń mobilnych, czy oświetlenie LED, zainwestował CMC Magnetics Corporation z siedzibą w Tajpej.

Transakcja nie jest przypadkowa. CMC z Verbatimem współpracuje już od lat 90-tych ubiegłego wieku. CMC, który działa od 1978 r., to producent i dystrybutor nośników optycznych (CD, DVD i Blu-Ray) z fabrykami na Tajwanie i w Chinach (Nantong w prowincji Jiangsu).

Mitsubishi nie zdradza, za ile sprzedało markę. Verbatim, z siedzibami w niemieckim Eschborn, amerykańskim Charlotte, czy w Hongkongu, dzięki nowemu inwestorowi ma dostać drugie życie. Clive Alberts, prezes Verbatim, przekonuje, że zmiana właściciela jest uzasadniona biznesowo. – Z perspektywy Mitsubishi marka Verbatim była najmniej związana z jej podstawową działalnością w branży chemicznej, a ponadto sprzedaż ta jest zgodna z planami średniookresowymi kierownictwa. Z perspektywy firmy CMC integracja daje okazję nie tylko do dalszego wzmocnienia pozycji lidera na rynku nośników optycznych, ale także rozszerzenia portfolio o nowe kategorie produktów – wylicza. I dodaje, że Verbatim zyskuje nowego, dynamicznego właściciela, który zapewni spółce warunki do rozwoju, wzmacniając jednocześnie pozycję tej marki w branży nośników pamięci.

CZYTAJ TAKŻE: Komputer dla fanów Star Treka. Cena zwala z nóg

– Po łacinie nazwa „verbatim” oznacza „dosłownie” i od początku istnienia firmy wyraża ona nasz stosunek do dokładnego i bezbłędnego zapisu danych. Zmiana właściciela nie zmienia nic w kwestii jakości i niezawodności, które zapewniły nam sukces w ostatnim pięćdziesięcioleciu – zapewnia prezes Clive Alberts.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Skok przychodów Huawei. Czy sankcje nie działają?

Przychody Huawei wzrosły w drugim kwartale o 23 proc. w skali roku, sięgając 32,2 ...

Polska firma robi supersłuchawki dla światowych gwiazd muzyki

Z produkowanych w Polsce na indywidualne zamówienie słuchawek korzystają np. Ray Wilson z Genesis, ...

Tesla: Pracownicy przekazali technologię konkurencji

Amerykański hegemon na rynku aut elektrycznych pozwał byłych pracowników. Mieli oni wykraść informacje dotyczące ...

Pierwsza przeglądarka internetowa specjalnie dla graczy

Opera GX to nowa przeglądarka internetowa, która pozwala graczom kontrolować pracę procesora i użycie ...

Po zamachu w Christchurch portale społecznościowe w poważnych opałach

Australia chce wsadzać do więzienia szefów mediów społecznościowych za materiały ekstremistyczne na ich portalach. ...

Facebook płacił nawet dzieciom za instalację aplikacji „szpiegującej”

20 dolarów miesięcznie płacił społecznościowy gigant za instalowanie oprogramowania, które „szpiegowało” użytkowników – ustalił ...