Sztuczne mięso podbija Chiny. Alibaba pomaga Amerykanom

Amerykański producent roślinnego mięsa szykuje się do podboju Chin. Już wkrótce jego produkty trafią do lokalnych sklepów. Wszystko dzięki współpracy z koncernem Alibaba. Produkty Beyond Burger będą sprzedawane w marketach należących do koncernu na terenie Chin kontynentalnych.

Publikacja: 05.07.2020 11:55

Prezydent Xi Jinping pozdrawia z ulicznego ekranu z okazji 70-lecia Chin Ludowych

Prezydent Xi Jinping pozdrawia z ulicznego ekranu z okazji 70-lecia Chin Ludowych

Foto: Bloomberg

Umowa przewiduje, że produkty Beyond Burger będą sprzedawane w 50 sklepach Freshippo w Szanghaju. To nowoczesna, futurystyczna sieć samoobsługowych supermarketów, w których klienci kupują towary za pomocą specjalnej aplikacji – informuje CNN. We wrześniu roślinne burgery maja trafić do kolejnych sklepów w Pekinie i Hangzhou.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczne mięso staje się hitem w pandemii

Amerykańska firma trafiła ze swoimi produktami do chińskich sklepów już w kwietniu tego roku przy współpracy ze Starbucksem. Jeszcze wcześniej rozpoczęła ekspansje w Hongkongu.

Ethan Brown – prezes Beyond Burger, powiedział, że wejście do sklepów w Chinach będzie kluczowym krokiem dla jego firmy. Alibaba jest największym partnerem zajmującym się handlem, z jakim amerykańska firma współpracuje w Chinach.

CZYTAJ TAKŻE: Tą wieprzowiną nie pogardzą Żydzi i muzułmanie

Powstała już specjalna strona internetowa Beyond Burger po chińsku oraz konta w lokalnych portalach społecznościowych jak Tencent. Amerykańska firma wprowadza też swoje produkty do menu w chińskich lokalach takich sieci jak KFC, Pizza Hut i Taco Bell. W sieci Starbucks już oferuje bezmięsne lasagne, wrapy oraz inne sosy do makaronu. Beyond zawarł także umowę z chińskim dystrybutorem żywności do restauracji i firm cateringowych Sinodis, który ma zając się dostarczaniem tam roślinnego mięsa.

Umowa przewiduje, że produkty Beyond Burger będą sprzedawane w 50 sklepach Freshippo w Szanghaju. To nowoczesna, futurystyczna sieć samoobsługowych supermarketów, w których klienci kupują towary za pomocą specjalnej aplikacji – informuje CNN. We wrześniu roślinne burgery maja trafić do kolejnych sklepów w Pekinie i Hangzhou.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczne mięso staje się hitem w pandemii

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Ustawa antytiktokowa stała się ciałem. Chiński koncern wzywa Amerykanów
Globalne Interesy
Niemiecki robot ma być jak dobry chrześcijanin. Zaskakujące przepisy za Odrą
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Globalne Interesy
Zagadkowa inwestycja Microsoftu w arabską sztuczną inteligencję. Porzucone Chiny