TikTok z przytupem wchodzi do Polski. Chce też przyciągnąć biznes

Shiho Fukada/Bloomberg

Chińska platforma, na której użytkownicy prezentują krótkie treści wideo, głównie amatorskich teledysków, uruchomiła swoje biuro w Warszawie. To nie tylko centrala na Polskę, ale również na inne kraje regionu.

– Rozpoczynamy działalność w Polsce. Pracuje to już kilkudziesięciu speców od mediów, biznesu, marketingu, strategii i planowania. Ale tu także działa hub na Europę Centralną – Rumunię, Czechy, Węgry. Za chwilę pojawimy się na kolejnych nowych rynkach – mówi Sylwia Chada, dyrektor generalna TikToka w tym regionie Europy.

Jak przyznaje, platforma otwiera się na współpracę z biznesem. Stąd pomysł na uruchomienie lokalnego biura. Tik Tok liczy na duże zainteresowanie firm kooperacją z popularną aplikacją.

CZYTAJ TAKŻE: Konkurent TikToka idzie na giełdę. Największa oferta w tym roku

– Dajemy markom unikalnego użytkownika i charakteryzujące naszą platformę jego duże zaangażowanie. Planujemy znaczące wzrosty naszego biznesu, dlatego chcemy przynajmniej potroić zespół w polskim oddziale. Planujemy też rozwój na inne rynki. Rekrutacje są już prowadzone. Szukamy osób do reklamy, wsparcia sprzedaży, analizy – wylicza Chada.

Jak powiedziała podczas wtorkowej konferencji online Natali Ziv, szefowa komunikacji TikToka, dla tej globalnej platformy Polska to rynek strategiczny.

TikTok to aplikacja szczególnie popularna w grupie wiekowej 10-19 lat. W naszym kraju ma ponad 2,5 mln użytkowników (wg raportu Open Mobi z ub. r.). Serwis codziennie na świecie odwiedzają miliony fanów – aktywnie korzysta z niego blisko 1 mld ludzi, z czego 100 mln w Europie. Aplikacja działa w 75 językach. W 2020 r. – pod względem liczby instalacji – była niekwestionowanym liderem na świecie. TikTok uznano jedną ze 100 najbardziej wartościowych marek.

CZYTAJ TAKŻE: Królowa TikToka podbija Amerykę. Kardashianowie w odwrocie

Popularność chińskiej platformy nieustannie rośnie – wzrosty rocznie sięgają kilkudziesięciu procent. O fenomenie TikToka może świadczyć fakt, iż opublikowany w serwisie film Roberta Lewandowskiego tylko w pierwszym tygodniu miał ponad 20 mln wyświetleń.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Pomysł na chaos ze szczepieniami. Pomoże Google

Mapy Google będą pokazywać miejsca, gdzie można zaszczepić się przeciwko Covid-19. Na początek nowa ...

Największy cyberatak na USA. Brali w nim udział chińscy hakerzy?

Chińscy hakerzy wykorzystali kolejną lukę w zabezpieczeniach SolarWinds Orion, aby włamać się do komputerów ...

E-sport urósł na pandemii. Czas na olimpiadę?

Profesjonalne zawody fanów gier rosną w siłę, a pandemia, ograniczając tradycyjne formy rozrywki, przyspieszyła ...

Chińczycy atakują. Ale nowym liderem smartfonów jest kto inny

Doszło do istotnych roszad w rankingu największych producentów nowoczesnych telefonów komórkowych. Najnowsze dane za ...

Rekordowe wydatki na lobbing Amazona, Apple i Facebooka

Technologiczni giganci wydają miliony na to, by prawo było uchwalane po ich myśli. Trzy ...

Facebook zapłaci francuskiemu fiskusowi zaległe podatki

Europa nie odpuszcza Facebookowi. Francuski oddział zdecydował się na przyjęcie decyzji o zapłaceniu zaległych ...