TikTok z przytupem wchodzi do Polski. Chce też przyciągnąć biznes

Shiho Fukada/Bloomberg

Chińska platforma, na której użytkownicy prezentują krótkie treści wideo, głównie amatorskich teledysków, uruchomiła swoje biuro w Warszawie. To nie tylko centrala na Polskę, ale również na inne kraje regionu.

– Rozpoczynamy działalność w Polsce. Pracuje to już kilkudziesięciu speców od mediów, biznesu, marketingu, strategii i planowania. Ale tu także działa hub na Europę Centralną – Rumunię, Czechy, Węgry. Za chwilę pojawimy się na kolejnych nowych rynkach – mówi Sylwia Chada, dyrektor generalna TikToka w tym regionie Europy.

Jak przyznaje, platforma otwiera się na współpracę z biznesem. Stąd pomysł na uruchomienie lokalnego biura. Tik Tok liczy na duże zainteresowanie firm kooperacją z popularną aplikacją.

CZYTAJ TAKŻE: Konkurent TikToka idzie na giełdę. Największa oferta w tym roku

– Dajemy markom unikalnego użytkownika i charakteryzujące naszą platformę jego duże zaangażowanie. Planujemy znaczące wzrosty naszego biznesu, dlatego chcemy przynajmniej potroić zespół w polskim oddziale. Planujemy też rozwój na inne rynki. Rekrutacje są już prowadzone. Szukamy osób do reklamy, wsparcia sprzedaży, analizy – wylicza Chada.

Jak powiedziała podczas wtorkowej konferencji online Natali Ziv, szefowa komunikacji TikToka, dla tej globalnej platformy Polska to rynek strategiczny.

TikTok to aplikacja szczególnie popularna w grupie wiekowej 10-19 lat. W naszym kraju ma ponad 2,5 mln użytkowników (wg raportu Open Mobi z ub. r.). Serwis codziennie na świecie odwiedzają miliony fanów – aktywnie korzysta z niego blisko 1 mld ludzi, z czego 100 mln w Europie. Aplikacja działa w 75 językach. W 2020 r. – pod względem liczby instalacji – była niekwestionowanym liderem na świecie. TikTok uznano jedną ze 100 najbardziej wartościowych marek.

CZYTAJ TAKŻE: Królowa TikToka podbija Amerykę. Kardashianowie w odwrocie

Popularność chińskiej platformy nieustannie rośnie – wzrosty rocznie sięgają kilkudziesięciu procent. O fenomenie TikToka może świadczyć fakt, iż opublikowany w serwisie film Roberta Lewandowskiego tylko w pierwszym tygodniu miał ponad 20 mln wyświetleń.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Koniec z narzekaniem na działanie WiFi

Badacze z Massachusetts Institute of Technology (MIT) stworzyli system inteligentnego rozdzielania łącza internetowego pomiędzy ...

Niespodziewany lider w smartfonach w Polsce. Samsung pokonany

Pandemia okazał się bolesnym doświadczeniem dla większości producentów smartfonów – sprzedaż takich urządzeń w ...

Hakerzy ukradną pieniądze, ale nie wliczysz tego w koszty

Firma nie rozliczy w kosztach straty finansowej, kiedy urzędnicy stwierdzą, że za słabo się ...

Alexa pokonała Cortanę Microsoftu

Microsoft najwyraźniej przyznaje się do porażki na kolejnym polu i stawia na promocję asystenta ...

Jak hakerzy uderzyli w CD Projekt. Mail czy konto pracownika?

Uderzenie hakerów w producenta takich hitów, jak „Wiedźmin”, czy „Cyberpunk 2077”, wywołało falę spekulacji. ...

Buty od Sony? Gamingowi giganci chcą teraz graczy… ubierać

Walka o portfele fanów gier przenosi się z rynku cyfrowej rozrywki do branży modowej. ...