Koniec irytujących reklam w sieci? Google zapowiada przełom

Bloomberg

Lider na rynku internetowych wyszukiwarek deklaruje, że chce zwiększyć ochronę prywatności i zaprzestać śledzenia zainteresowań poszczególnych użytkowników.

To rewolucja. Dotąd, na jaką stronę byśmy nie weszli, zostawialiśmy ślad. To tzw. cookies (z ang. ciasteczka), które pozwalały na śledzenie naszych zainteresowań, identyfikowanie potrzeb, a wreszcie dokładne profilowanie. Dla reklamodawców było to wartościowe rozwiązanie, lecz dla internautów zdecydowanie mniej. Google to zmieni. W przeglądarce Chrome.

CZYTAJ TAKŻE: ałożyciel Google przenosi majątek do podatkowego raju

Gigant już w ubiegłym roku zobowiązał się do zaprzestania obsługi plików cookie stron trzecich. Kilka dni temu koncern opublikował na swoim blogu Ads & Commerce informację, w której szczegółowo opisał plany w tym zakresie. I wbrew podejrzeniom części sceptyków, nie planuje zastępować ciasteczek innych firm „alternatywnymi identyfikatorami do śledzenia na poziomie użytkownika”.

Co w zamian? Eksperci wskazują, że Google nie musi śledzić pojedynczych osób, gdyż śledzenie grupowe jest w rzeczywistości lepiej dostosowane pod kątem reklamodawców. To oznacza, że nadal będziemy śledzeni, ale nasze identyfikatory będą łączone z innymi użytkownikami o podobnych zainteresowaniach. Dopiero takie zanonimizowane dane, łączone w grupy, będę udostępniane reklamodawcom. Gdy zatem chcemy kupić samochód i szukamy go w sieci, reklamodawca nie będzie tego wiedział – otrzyma od Google tylko pakiet użytkowników o podobnym zainteresowaniu, i to im wyświetli dostosowaną reklamę. Dane indywidualne będą zatem chronione. Irytująca wielu internautów kwestia personalizowanych reklam jednak pozostanie bez zmian.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Pekin ma nowy problem. Jak nadzorować miliony zamaskowanych ludzi

Nawet atakowani przez koronawirusa Chińczycy, chowając się za maskami, nie ukryją się przed inwigilacją. ...

„Kapitan Marvel” poprowadzi Disney Plus

Disney przygotowuje się do startu swojej platformy VOD i bierze na celownik Netfliksa. W ...

Przychody Huawei przekroczyły 100 mld dolarów

Mimo problemów z administracją Donalda Trumpa chiński koncern telekomunikacyjny Huawei znacząco poprawił wyniki w ...

Polskie symulatory idą na giełdę

Firma Games Operators potwierdza plan debiutu na GPW i przeprowadzenia oferty publicznej. Pracuje teraz ...

Facebook zmienia logo. Nowe barwy mają zakryć problemy

Tradycyjne, niebieskie logo popularnego serwisu społecznościowego przechodzi do historii. Nazwa Facebook jednak nie zniknie, ...

Elon Musk proponuje tanią przeprowadzkę na Marsa

Założyciel Tesli i SpaceX Elon Musk już teraz jest przekonany, że koszt przeprowadzki na ...