Reklama

„Wujka” Google’a pytamy od 20 lat

BackRub – to hasło, które kojarzy pewnie niewielu, ale to właśnie dzięki algorytmowi o tej nazwie od ostatnich dwóch dekad jesteśmy świadkami internetowej rewolucji.

Publikacja: 27.09.2018 11:38

„Wujka” Google’a pytamy od 20 lat

Foto: cyfrowa.rp.pl

BackRub, później przemianowany na PageRank zmienił współczesny świat. Opracowana przez Larry’ego Page’a oraz Siergieja Brina nowatorska metoda analizy powiązań hipertekstowych to w praktyce serce internetowej wyszukiwarki Google. Dziś mija równo 20 lat, od czas gdy na bazie BackRub stworzono prototyp wyszukiwarki internetowej, a to niewątpliwie przełomowe dzieło dwóch studentów Uniwersytetu Stanforda ujrzało światło dzienne. I w szybkim tempie niemal zmonopolizowało sposób, w jaki poszukujemy wiedzy i odpowiedzi na nurtujące nas pytania.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
Firmy coraz częściej odwracają się od AI. W cenie znów człowiek, ale może być za późno
Globalne Interesy
Ekstrawagancki król danych znów na szczycie. Ze swojej wyspy rzuca wyzwanie Muskowi
Globalne Interesy
Zaskakujący bojkot Spotify. Artyści usuwają muzykę
Globalne Interesy
Kwaśne jabłko po premierze. Apple straciło ponad 100 mld dol. przez nowego iPhone'a
Globalne Interesy
Telekomunikacja kręgosłupem cyfrowej przyszłości. Europa chce postawić na gigantów
Reklama
Reklama