Reklama
Rozwiń
Reklama

Niemcy idą na wojnę z Facebookiem. Ma „wirtualny monopol”

Berlin chce przełamać dominację koncernu stworzonego przez Marka Zuckerberga. Niemieckiemu urzędowi antymonopolowemu (Bundeskartellamt) nie spodobało się, jak Facebook zbiera dane o użytkownikach mediów społecznościowych.

Publikacja: 07.02.2019 12:59

Niemcy idą na wojnę z Facebookiem. Ma „wirtualny monopol”

Foto: Bloomberg

W czwartek urzędnicy ogłosili, że gigant nadużywa swojego „wirtualnego monopolu w social mediach” poprzez zbieranie informacji z Instagrama, WhatsAppa i innych serwisów partnerskich. To daje koncernowi przewagę w budowaniu unikalnego profilu poszczególnych użytkowników Facebooka, a w konsekwencji firma Zuckerberga uzyskuje większą siłę rynkową – twierdzi Bundeskartellamt.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook łączy usługi komunikacyjne Instagrama, WhatsAppa i Messengera

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Dzięki AI zmniejszył zatrudnienie o połowę. Szef Klarny zapowiada szok na rynku pracy
Globalne Interesy
Wybrali akcje z pomocą AI i… zarobili 55 proc. Chatbot to nowy guru inwestycyjny
Globalne Interesy
Twórca ChatGPT w opałach. Pozwy, oskarżenia o monopol i rosnąca siła rywala z Google
Globalne Interesy
Pokolenie Z w pułapce sztucznej inteligencji. Nowy raport nie pozostawia złudzeń
Globalne Interesy
Trump atakuje Microsoft. Domaga się zwolnienia byłej doradczyni Obamy
Reklama
Reklama