Efekt? Przychody firmy kierowanej przez Erica Yuana wzrosły rok do roku o 169 proc. i w okresie trzech miesięcy (kończącym się w kwietniu) sięgnęły aż 328 mln dol. Ale jeszcze bardziej imponująco wyglądają dane o liczbie klientów biznesowych. W ostatnich miesiącach z platformy tej na całym świecie korzystało ponad 265 tys. firm zatrudniających powyżej 10 pracowników. A to o 354 proc. więcej niż rok wcześniej. Wielu z klientów sięgnęło po Zooma korzystając z jego bezpłatnej wersji. Cytowany przez CNN Eric Yuan podkreśla, że w sumie wdrożono „miliony licencji dla nowych klientów”.
CZYTAJ TAKŻE: Sąd wydał wyrok śmierci. Przez Zooma
Platforma do wideokonferencji Zoom została stworzona prawie dekadę temu, ale wybuch jej popularności nastąpił dopiero w br., gdy miliony ludzi w zamknięciu zaczęły używać aplikacji do organizacji spotkań biznesowych, edukacyjnych, a także wydarzeń religijnych, przyjęć urodzinowych, czy nawet rozpraw sądowych.
Zoom nie podaje o ile wzrosła liczba bezpłatnych użytkowników serwisu (mogą wykonywać połączenia trwające do 40 minut). Wiadomo natomiast, że akcje spółki notowanej na nowojorskiej giełdzie wzrosły we wtorek, po publikacji wyników, o prawie 4 proc. W sumie od początku 2020 r. kurs Zooma wzrósł trzykrotnie.