Reklama

Uber wybiera się na giełdę. Oferta może być warta nawet 120 mld dol.

Uber złożył wniosek o pierwszą ofertę publiczną do amerykańskiej komisji papierów wartościowych – wynika z nieoficjalnych informacji „The Wall Street Journal”. Byłby to jeden z pięciu największych w historii debiutów giełdowych.

Publikacja: 09.12.2018 19:56

Travis Kalanick założył Ubera w 2009 roku, wywracając do góry nogami transport taksówkowy na całym ś

Travis Kalanick założył Ubera w 2009 roku, wywracając do góry nogami transport taksówkowy na całym świecie.

Foto: Bloomberg

W sierpniu tego roku, gdy Toyota zakupiła udziały Ubera za 500 mln dol., oznaczało to wycenę całego Ubera na poziomie 76 mld dol. A jednak analitycy szacują teraz wartość potencjalnej przyszłorocznej oferty aż na 120 mld dol. To prawie pięć razy więcej niż kwota pozyskana przy okazji debiutu giełdowego Alibaba Group w 2014 roku. Co prawda Uber przynosi straty (w III kw. Było to 1 mld dol.), ale inwestorzy zwracają uwagę na potencjał firmy, która jest największą w tej branży na świecie i mocno uderzyła w system przewozów taksówkowych (pojazdy zamawia się za pośrednictwem specjalnej aplikacji na smartfonie). Teraz rozszerza swój biznes o dostawy jedzenia, współdzielenie e-rowerów i skuterów. Największą porażką Ubera był dotąd rynek chiński, gdzie został pokonany przez lokalnego gracza – Didi.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Amerykański gigant ratuje Intela. Wielki sojusz przeciw Chinom
Globalne Interesy
Pierwiastek z Księżyca wart miliardy zasili komputery kwantowe. Rusza wielki wyścig
Globalne Interesy
Chiński gigant buduje najpotężniejszą moc obliczeniową na świecie. Nvidia w opałach
Globalne Interesy
Spekulacyjna bańka w sztucznej inteligencji. Przebudzenie będzie bolesne
Globalne Interesy
Wojna handlowa USA – Chiny nabiera tempa. Pekin blokuje amerykańskiego giganta
Reklama
Reklama