Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.09.2025 10:02 Publikacja: 09.12.2018 19:56
Travis Kalanick założył Ubera w 2009 roku, wywracając do góry nogami transport taksówkowy na całym świecie.
Foto: Bloomberg
W sierpniu tego roku, gdy Toyota zakupiła udziały Ubera za 500 mln dol., oznaczało to wycenę całego Ubera na poziomie 76 mld dol. A jednak analitycy szacują teraz wartość potencjalnej przyszłorocznej oferty aż na 120 mld dol. To prawie pięć razy więcej niż kwota pozyskana przy okazji debiutu giełdowego Alibaba Group w 2014 roku. Co prawda Uber przynosi straty (w III kw. Było to 1 mld dol.), ale inwestorzy zwracają uwagę na potencjał firmy, która jest największą w tej branży na świecie i mocno uderzyła w system przewozów taksówkowych (pojazdy zamawia się za pośrednictwem specjalnej aplikacji na smartfonie). Teraz rozszerza swój biznes o dostawy jedzenia, współdzielenie e-rowerów i skuterów. Największą porażką Ubera był dotąd rynek chiński, gdzie został pokonany przez lokalnego gracza – Didi.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Nvidia rzuca koło ratunkowe Intelowi, inwestując 5 mld dol. To strategiczne posunięcie, które może na zawsze zmi...
Już w 2028 roku na Księżycu ma ruszyć wydobycie helu-3 – gazu, który może przyspieszyć rozwój komputerów kwantow...
Huawei chwali się „najpotężniejszym na świecie” klastrem chipów AI, podczas gdy Nvidia mierzy się z rosnącymi pr...
AI miała zastąpić ludzi i obniżyć koszty. Tymczasem statystyki są zatrważające: ponad 80 proc. projektów sztuczn...
Regulator internetu w Chinach wprowadził zakaz kupowania chipów Nvidii przez największe firmy technologiczne, w...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas