Reklama

Facebook chce stworzyć konkurencję dla YouTube

Największy serwis społecznościowy poinformował, że wprowadza nową sekcję z muzycznymi wideo. Na początek ma być dostępna tylko w Stanach Zjednoczonych, ale za to od razu w aplikacji mobilnej na urządzeniach z Androidem oraz iOS i na desktopach w serwisie uruchamianym z poziomu przeglądarki internetowej.

Publikacja: 02.08.2020 16:13

Szef Facebooka Mark Zuckerberg wchodzi teraz na rynek muzyczny

Szef Facebooka Mark Zuckerberg wchodzi teraz na rynek muzyczny

Foto: Bloomberg

Nowa oferta platformy społecznościowej, która ma być konkurencją dla należącego do Google YouTube, to efekt współpracy z wytwórniami Sony Music, Universal Music Group oraz Warner Music Group a także wytwórniami niezależnymi i artystami.

Facebook informuje, że w jego nowym serwisie będzie można uzyskać dostęp do ekskluzywnych filmów, które nie będą publikowane nigdzie indziej. Portal zapowiada też premiery wideoklipów uznanych artystów w nowym serwisie.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook na wojnie ze skrajną prawicą. Kim są „Dumni chłopcy”?

Nowa oferta Facebooka będzie znajdować się w Facebook Watch, pogrupowana w sekcjach takich jak: styl, artysta i nastrój, a także na oficjalnych stronach samych wykonawców.

Portal społecznościowy podpisał licencję na udostępnianie twórczości taki artystów jak m.in. Anitta, Blake Shelton, Bob Marley, Diplo, Elton John, Jonas Brothers, Josh Groban, Keith Urban, Maren Morris, Marvin Gaye, Miley Cyrus oraz Nicki Minaj. Poza tym współpracę z Facebookiem rozpocząć ma znana w USA celebrytka i youtuberka Lele Pons oraz J. Balvin, jednym z najlepiej sprzedających się artystów muzyki latynoskiej i reggaeton, sprzedając ponad 35 milionów płyt na całym świecie – informuje CNN.

Reklama
Reklama

CZYTAJ TAKŻE: Facebook zwolnił pracownika po dyskusji o Black Lives Matter

Na początek oferta Facebooka jest dostępna od 1 sierpnia dla klientów w USA. Pełen katalog utworów i filmów ma być dostępny w ciągu kilku tygodni – informuje „Variety”. Na razie nie będzie można tworzyć własnych list ani personalizować konta. Jednak z czasem – zapewnia Facebook – będą dodawane kolejne opcje, ułatwiające użytkownikom nawigowanie w nowej zakładce.

Globalne Interesy
Chińczycy przejmują giganta robotyki z USA. Obawy o inwigilację
Globalne Interesy
YouTube tnie konta, twórcy w panice. Fani Pokemonów ruszają do ataku
Globalne Interesy
Bunt przeciw blokadom producentów. Fulu rzuca wyzwanie gigantom
Globalne Interesy
Social media jak papierosy. Pierwszy pozew w sprawie zakazu korzystania przez dzieci
Globalne Interesy
Disney inwestuje w OpenAI. To rewolucja w tworzeniu filmów wideo
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama