Nowa oferta platformy społecznościowej, która ma być konkurencją dla należącego do Google YouTube, to efekt współpracy z wytwórniami Sony Music, Universal Music Group oraz Warner Music Group a także wytwórniami niezależnymi i artystami.
Facebook informuje, że w jego nowym serwisie będzie można uzyskać dostęp do ekskluzywnych filmów, które nie będą publikowane nigdzie indziej. Portal zapowiada też premiery wideoklipów uznanych artystów w nowym serwisie.
CZYTAJ TAKŻE: Facebook na wojnie ze skrajną prawicą. Kim są „Dumni chłopcy”?
Nowa oferta Facebooka będzie znajdować się w Facebook Watch, pogrupowana w sekcjach takich jak: styl, artysta i nastrój, a także na oficjalnych stronach samych wykonawców.
Portal społecznościowy podpisał licencję na udostępnianie twórczości taki artystów jak m.in. Anitta, Blake Shelton, Bob Marley, Diplo, Elton John, Jonas Brothers, Josh Groban, Keith Urban, Maren Morris, Marvin Gaye, Miley Cyrus oraz Nicki Minaj. Poza tym współpracę z Facebookiem rozpocząć ma znana w USA celebrytka i youtuberka Lele Pons oraz J. Balvin, jednym z najlepiej sprzedających się artystów muzyki latynoskiej i reggaeton, sprzedając ponad 35 milionów płyt na całym świecie – informuje CNN.