Rewolucja w WhatsApp. Rezerwacje, wyprzedaże czy wiadomości do… samego siebie

Należąca do koncernu Meta aplikacja przechodzi ważną metamorfozę. Komunikator coraz częściej wykorzystywany jest bowiem nie tylko do kontaktu między prywatnymi użytkownikami, ale także przez biznes.

Publikacja: 18.11.2022 11:54

Rewolucja w WhatsApp. Rezerwacje, wyprzedaże czy wiadomości do… samego siebie

Foto: Bloomberg

Teraz ma stać się narzędziem, które ułatwi łączność na linii firmy-klienci. Whatsapp rusza właśnie z nową funkcją do wyszukiwania dużych firm bezpośrednio w aplikacji. Jak informuje Meta, dzięki niej ludzie będą mogli łatwo rozpocząć rozmowę z interesującą ich marką. „Dla firm to świetne narzędzie, aby dać się odkryć klientom i ułatwić do siebie dostęp” – wskazuje koncern.

Whatsapp Business Search to nowoczesna wersja książki telefonicznej. Ma być użyteczna zarówno dla firm, jak i klientów. Każdy, kto będzie chciał zmienić lot, rezerwację hotelową lub dowiedzieć się więcej o nadchodzącej wyprzedaży, będzie mógł znaleźć właściwą markę w apce i rozpocząć rozmowę za pomocą jednego kliknięcia. „Ludzie oczekują prostej ścieżki, żeby skontaktować się z firmami na WhatsAppie. Chcą sprawnie uzyskać pomoc i nie szukać numeru telefonu, adresu e-maila, czy strony internetowej. Wiele biznesów już korzysta z WhatsAppa podając numer na paczkach czy stronach, jednak bardzo często chcą szerzej promować ten kanał komunikacji” – czytamy w komunikacie firmy.

Badania Kantar potwierdzają, że ponad 65 proc. z nas woli używać komunikatorów zamiast e-maili czy kontaktu telefonicznego. Dzięki wiadomościom prywatnym, klienci nie muszą co chwilę odświeżać skrzynki w oczekiwaniu na odpowiedź i z dużo większą śmiałością pytają o istotne dla nich sprawy.

Czytaj więcej

Największe zwolnienia w historii Facebooka. Aż 11 tysięcy pracowników

Jednak zmian na WhatsAppie jest więcej. Jedna z nich to możliwość wysyłanie wiadomości do samego siebie. Opcja ta, choć brzmi to absurdalnie, ma być bardzo użyteczna. Chodzi bowiem w praktyce o funkcję przypomnienia – dzięki niej można będzie notować pomysły, czy zapisywać linki do stron internetowych, które chcemy odwiedzić. Ponadto pojawi się nowa funkcja prywatności – w efekcie użytkownik będzie mógł ukryć przed innymi informację, czy w danej chwili jest online. Na tym nie koniec - w najnowszej wersji WhatsApp dodano funkcję Call Links. Ta umożliwia korzystanie z jednego konta komunikatora WhatsApp na kilku urządzeniach. Dzięki temu można korzystać ze swojego profilu na służbowym i prywatnym smartfonie, czy dodatkowym tablecie, co dotychczas było niemożliwe. Na razie rozwiązanie to znajduje się w fazie zaawansowanych testów.

Ale największa zmiana dopiero ma nadejść. Już, w ramach pilotażu, mogą korzystać z niej Brazylijczycy, a być może wkrótce udostępniona zostanie dla reszty świata. Mowa o funkcji płatności w komunikatorze. Nowa usługa ma umożliwić realizację transakcji za pośrednictwem podpiętych do aplikacji kart płatniczych. Jeśli testy wypadną pomyślnie rozwiązanie w kolejnym kroku trafi na rynki brytyjski, meksykański i indonezyjski.

Teraz ma stać się narzędziem, które ułatwi łączność na linii firmy-klienci. Whatsapp rusza właśnie z nową funkcją do wyszukiwania dużych firm bezpośrednio w aplikacji. Jak informuje Meta, dzięki niej ludzie będą mogli łatwo rozpocząć rozmowę z interesującą ich marką. „Dla firm to świetne narzędzie, aby dać się odkryć klientom i ułatwić do siebie dostęp” – wskazuje koncern.

Whatsapp Business Search to nowoczesna wersja książki telefonicznej. Ma być użyteczna zarówno dla firm, jak i klientów. Każdy, kto będzie chciał zmienić lot, rezerwację hotelową lub dowiedzieć się więcej o nadchodzącej wyprzedaży, będzie mógł znaleźć właściwą markę w apce i rozpocząć rozmowę za pomocą jednego kliknięcia. „Ludzie oczekują prostej ścieżki, żeby skontaktować się z firmami na WhatsAppie. Chcą sprawnie uzyskać pomoc i nie szukać numeru telefonu, adresu e-maila, czy strony internetowej. Wiele biznesów już korzysta z WhatsAppa podając numer na paczkach czy stronach, jednak bardzo często chcą szerzej promować ten kanał komunikacji” – czytamy w komunikacie firmy.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Globalne Interesy
Zagadkowa inwestycja Microsoftu w arabską sztuczną inteligencję. Porzucone Chiny
Globalne Interesy
Sprzedaż iPhone'ów runęła i Apple traci pozycję lidera. Jest nowy król smartfonów
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Globalne Interesy
Chiny nagle zablokowały dostawy podzespołów do Rosji. Zagrożona produkcja rakiet