Teraz ma stać się narzędziem, które ułatwi łączność na linii firmy-klienci. Whatsapp rusza właśnie z nową funkcją do wyszukiwania dużych firm bezpośrednio w aplikacji. Jak informuje Meta, dzięki niej ludzie będą mogli łatwo rozpocząć rozmowę z interesującą ich marką. „Dla firm to świetne narzędzie, aby dać się odkryć klientom i ułatwić do siebie dostęp” – wskazuje koncern.

Whatsapp Business Search to nowoczesna wersja książki telefonicznej. Ma być użyteczna zarówno dla firm, jak i klientów. Każdy, kto będzie chciał zmienić lot, rezerwację hotelową lub dowiedzieć się więcej o nadchodzącej wyprzedaży, będzie mógł znaleźć właściwą markę w apce i rozpocząć rozmowę za pomocą jednego kliknięcia. „Ludzie oczekują prostej ścieżki, żeby skontaktować się z firmami na WhatsAppie. Chcą sprawnie uzyskać pomoc i nie szukać numeru telefonu, adresu e-maila, czy strony internetowej. Wiele biznesów już korzysta z WhatsAppa podając numer na paczkach czy stronach, jednak bardzo często chcą szerzej promować ten kanał komunikacji” – czytamy w komunikacie firmy.

Badania Kantar potwierdzają, że ponad 65 proc. z nas woli używać komunikatorów zamiast e-maili czy kontaktu telefonicznego. Dzięki wiadomościom prywatnym, klienci nie muszą co chwilę odświeżać skrzynki w oczekiwaniu na odpowiedź i z dużo większą śmiałością pytają o istotne dla nich sprawy.

Czytaj więcej

Największe zwolnienia w historii Facebooka. Aż 11 tysięcy pracowników

Jednak zmian na WhatsAppie jest więcej. Jedna z nich to możliwość wysyłanie wiadomości do samego siebie. Opcja ta, choć brzmi to absurdalnie, ma być bardzo użyteczna. Chodzi bowiem w praktyce o funkcję przypomnienia – dzięki niej można będzie notować pomysły, czy zapisywać linki do stron internetowych, które chcemy odwiedzić. Ponadto pojawi się nowa funkcja prywatności – w efekcie użytkownik będzie mógł ukryć przed innymi informację, czy w danej chwili jest online. Na tym nie koniec - w najnowszej wersji WhatsApp dodano funkcję Call Links. Ta umożliwia korzystanie z jednego konta komunikatora WhatsApp na kilku urządzeniach. Dzięki temu można korzystać ze swojego profilu na służbowym i prywatnym smartfonie, czy dodatkowym tablecie, co dotychczas było niemożliwe. Na razie rozwiązanie to znajduje się w fazie zaawansowanych testów.

Ale największa zmiana dopiero ma nadejść. Już, w ramach pilotażu, mogą korzystać z niej Brazylijczycy, a być może wkrótce udostępniona zostanie dla reszty świata. Mowa o funkcji płatności w komunikatorze. Nowa usługa ma umożliwić realizację transakcji za pośrednictwem podpiętych do aplikacji kart płatniczych. Jeśli testy wypadną pomyślnie rozwiązanie w kolejnym kroku trafi na rynki brytyjski, meksykański i indonezyjski.