Dominacja Samsunga i Apple’a pod względem sprzedaży smartfonów w naszym kraju nie ulega wątpliwości i w tej kwestii zapewne długo się nic nie zmieni. Ogłoszony właśnie start podboju polskiego rynku mobilnego przez Google’a to raczej rękawica rzucona w stronę mniejszych producentów, głównie tych chińskich.
Czytaj więcej
Amerykański koncern wszedł do Polski ze sprzedażą swoich smartfonów serii Pixel. Google chcę wyrwać część rynku Samsungowi, Apple i Chińczykom. Co wyróżnia nowy smartfon na tle konkurencji?
Firma, którą większość osób kojarzy głównie z popularnej internetowej wyszukiwarki czy systemu operacyjnego Android, od lat konsekwentnie rozwija swój dział urządzeń. Rozmawialiśmy z jego szefem na region Europy, Afryki oraz Bliskiego Wschodu. Nie ma on wątpliwości – nowa smartfonowa marka w Polsce zamierza wskoczyć na rynkowe podium.
Pixel ma być numerem trzy w Polsce
– Jesteśmy firmą zajmującą się software’em, porządkującą informacje w sieci tak, by były przydatne dla użytkownika i robimy to od około 25 lat. Od pewnego czasu znacząco inwestujemy także w sztuczną inteligencję. Ale teraz w Polsce będzie się o nas mówiło również jako o firmie działającej w branży inteligentnych urządzeń. Hardware pozwala nam połączyć w wyjątkowy sposób software i AI – mówi w rozmowie z „Rzeczpospolitą” Michiel van Eldik, general manager Google Devices and Services odpowiedzialny m.in. za region Europy. I zapowiada start oficjalnej sprzedaży nad Wisłą serii smartfonów i akcesoriów Google Pixel 8.
Czytaj więcej
Technologiczny gigant ma sypnąć nowościami w usługach i produktach. Powie o nich w środę przy okazji Google I/O – corocznej konferencji programistów organizowanej przez koncern.