W ciągu najbliższych dni rozstrzygnie się przyszłość TikToka w USA. Chiński ByteDance musi albo sprzedać swoją część biznesu w Stanach Zjednoczonych albo wycofać apkę z rynku. Czas mija 19 stycznia.
Tymczasem użytkownicy platformy już emigrują na nowy serwis – RedNote. Tak po angielsku nazywa się Xiaohongshu – chiński konkurent TikToka, który może stać się jego następcą za oceanem.
RedNote może zastąpić TikToka
Aplikacja ta dotąd adresowana była głównie do Chińczyków, więc wiele treści jest wciąż w tym języku. Ale – jak się okazuje – nie musi być to wcale aż tak duży problem. Powód? Od początku br. Amerykanie, wiedząc, że być może będą musieli pożegnać się z TikTokiem i zacząć korzystać z RedNote, masowo zaczęli się uczyć mandaryńskiego. Najpopularniejszy portal do nauki języków, Duolingo, odnotowuje właśnie niemal 220-proc. wzrost liczby użytkowników za oceanem.
Czytaj więcej
Niebawem 170 mln amerykańskich użytkowników TikToka zostanie odciętych od aplikacji. W tej sytuacji zaczął się exodus na inną chińską platformę – Xiaohongshu, znaną też jako RedNote. Ta już wspięła się na szczyt rankingu App Store.
Jak pisze serwis Techcrunch, boom ten ma właśnie związek z exodusem do RedNote. Szacuje się, że ponad 700 milionów użytkowników TikToka przeszło na tę platformę społecznościową. Wedle Techcrunch wywołało to „zaskakującą wymianę kulturową między obywatelami obu krajów, nie wspominając o licznych prośbach płynących od Chińczyków do amerykańskich użytkowników o pomoc w odrabianiu zadań domowych z języka angielskiego”.