Reklama

AI jak słup ogłoszeniowy? Reklamę w sieci czeka rewolucja

To musiało się tak skończyć – w wyszukiwaniach i odpowiedziach chatbotów pojawią się sponsorowane treści. Takie rozwiązania w swoich narzędziach AI wdrożyć chcą Google, OpenAI, Microsoft czy Perplexity.

Publikacja: 27.05.2025 04:05

Reklama zmieni się nie do poznania. Beneficjentem będą firmy oferujące chatboty

Reklama zmieni się nie do poznania. Beneficjentem będą firmy oferujące chatboty

Foto: Adobe Stock

Reklamy wejdą do chatbotów. Scenariusz, w którym zamiast użytecznych odpowiedzi otrzymamy od sztucznej inteligencji sponsorowane materiały oraz linki lub wyświetlone zostaną nam reklamy, staje się coraz bardziej realny. Google właśnie robi pierwszy krok w tym kierunku. Gigant, który żył z reklam Google AdSense, pojawiających w wynikach wyszukiwania w tradycyjnej wyszukiwarce i na stronach internetowych, rusza z rewolucją. Chodzi o lokowanie treści marketingowych choćby w AI Overviews, a wkrótce w AI Mode (nowych funkcjonalnościach wyszukiwarki Google, które w praktyce są tym, co znamy z popularnych chatbotów), ale też w samych chatach AI.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
AI miała zabierać pracę. Nowe badania pokazują coś zupełnie innego
Globalne Interesy
200 mld dolarów w miesiąc. Najbogatsi rosną, ale jeden traci
Globalne Interesy
Gigant AI wchodzi do social mediów. Bat na TikToka i fabryka fake newsów?
Globalne Interesy
„Armia lewicowych aktywistów”. Elon Musk z Grokipedią rzuca wyzwanie Wikipedii
Globalne Interesy
„AI zmieni każdą pracę”. Szef amerykańskiego giganta ostrzega przed rewolucją na rynku
Reklama
Reklama