Reklama

AI jak słup ogłoszeniowy? Reklamę w sieci czeka rewolucja

To musiało się tak skończyć – w wyszukiwaniach i odpowiedziach chatbotów pojawią się sponsorowane treści. Takie rozwiązania w swoich narzędziach AI wdrożyć chcą Google, OpenAI, Microsoft czy Perplexity.

Publikacja: 27.05.2025 04:05

Reklama zmieni się nie do poznania. Beneficjentem będą firmy oferujące chatboty

Reklama zmieni się nie do poznania. Beneficjentem będą firmy oferujące chatboty

Foto: Adobe Stock

Reklamy wejdą do chatbotów. Scenariusz, w którym zamiast użytecznych odpowiedzi otrzymamy od sztucznej inteligencji sponsorowane materiały oraz linki lub wyświetlone zostaną nam reklamy, staje się coraz bardziej realny. Google właśnie robi pierwszy krok w tym kierunku. Gigant, który żył z reklam Google AdSense, pojawiających w wynikach wyszukiwania w tradycyjnej wyszukiwarce i na stronach internetowych, rusza z rewolucją. Chodzi o lokowanie treści marketingowych choćby w AI Overviews, a wkrótce w AI Mode (nowych funkcjonalnościach wyszukiwarki Google, które w praktyce są tym, co znamy z popularnych chatbotów), ale też w samych chatach AI.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
Koniec dominacji ChatGPT? Eksperci wytypowali nowego króla AI
Globalne Interesy
AI jak bańka dot.comów? Raport prestiżowego MIT wywołał panikę
Globalne Interesy
„To jeden z najgłupszych pomysłów”. Firmy zwalniają młodych pracowników, zastępuje ich AI
Globalne Interesy
Do sportu wchodzą humanoidy. Następca Leo Messiego będzie robotem?
Globalne Interesy
Nawrocki czy Tusk? Putin czy Trump? Ci politycy przyciągają największą uwagę Polaków
Reklama
Reklama