Z tego artykułu się dowiesz:
- Jak rozwój sztucznej inteligencji wpływa na rynek pracy w Walmart?
- Jakie umiejętności będą kluczowe dla pracowników Walmart w erze AI?
- Jakie plany ma Walmart w kontekście zatrudnienia na najbliższe trzy lata?
Doug McMillon, dyrektor generalny Walmart, amerykańskiej sieci supermarketów, udzielił pod koniec września dwóch wywiadów – amerykańskiej agencji prasowej Associated Press (AP) oraz „The Wall Street Journal”. Opowiedział, w jaki sposób jego firma reaguje na zmiany zachodzące na rynku pracy w związku z rozwojem sztucznej inteligencji, a także jak planuje przygotować na nie swoich pracowników.
Wpływ sztucznej inteligencji na rynek pracy: „Nikt nie wie dokładnie, jak to się potoczy”
McMillon w wywiadzie dla agencji AP przyznał, że jego zdaniem aktualna sytuacja na rynku pracy jest stabilna, a rotacja pracowników spada. Widać mniejsze tempo zmian, które są łatwiejsze do opanowania. McMillon uważa, że pracownicy Walmartu otwarcie podchodzą do sztucznej inteligencji w kontekście przyszłości ich zatrudnienia. Widzą bowiem, że dzięki niej otrzymują nowe narzędzia, które usprawniają ich pracę. W efekcie mogą wykonywać mniej czynności.
Zapytany przez tę samą agencję o to, jakie stanowiska mogą zostać zlikwidowane, a jakie mogą powstać w związku z wprowadzeniem AI, McMillon odpowiedział: – Myślę, że nikt nie wie dokładnie, jak to się potoczy. Mam wrażenie, że praktycznie każda praca się zmieni.
Czytaj więcej
Sztuczna inteligencja przyczynia się do kryzysu w zatrudnianiu młodych ludzi, a wkrótce może dopr...