Kobiety zdominowały gry mobilne

Polski gracz jest wykształcony, wcale nie najmłodszy, równie często to kobieta, jak i mężczyzna – wynika z raportu „Gracze 2019” agencji marketingowej Spicy Mobile.

Publikacja: 01.07.2019 11:52

Kobiety zdominowały gry mobilne

Foto: cyfrowa.rp.pl

Czytamy w nim, że 32 proc. grających to osoby w wieku od 25-34 lat, a 29 proc. jest między 35 a 44 rokiem życia. Podział płciowy jest mniej więcej równy. W Polsce gracze to w 53 proc. mężczyźni i w 47 proc. kobiety. Inaczej jednak wygląda sytuacja w segmencie mobilnym, gdzie przeważają kobiety, które stanowią 61 proc. wszystkich grających osób. Za to mężczyźni stanowią zdecydowaną większość użytkowników gier z kategorii „Sport”, „Planszowe” i „Quizy”.

CZYTAJ TAKŻE: Gry komputerowe już nie wystarczą. „Zabijanie” w realu

Średni dzienny czas korzystania z telefonu w grupie użytkowników gier mobilnych w marcu wyniósł prawie trzy godziny – wynika z raportu. Co ciekawe, Polacy korzystają z gier mobilnych raczej w dni robocze niż w weekendy, a ich zasięg jest wyższy w grupie 35+ niż u młodszych użytkowników (15-34 lata).

CZYTAJ TAKŻE: Gry mobilne nadają tempo

Najwięcej graczy, bo jedna trzecia, mieszka na wsi. 32 proc. żyje w miejscowościach do 100 tys. mieszkańców, 20 proc. w miastach od 100 do 500 tys. mieszkańców, a 16 proc. w miastach powyżej pół miliona mieszkańców. Najwięcej graczy ma wyższe (35 proc.) i średnie (38 proc.) wykształcenie.

CZYTAJ TAKŻE: Potentat z USA ma kłopoty przez polską grę. Powód? Marihuana

Wartość sprzedanych w Polsce gier we wszystkich segmentach w 2018 r. wyniosła około dwa mld zł.

Czytamy w nim, że 32 proc. grających to osoby w wieku od 25-34 lat, a 29 proc. jest między 35 a 44 rokiem życia. Podział płciowy jest mniej więcej równy. W Polsce gracze to w 53 proc. mężczyźni i w 47 proc. kobiety. Inaczej jednak wygląda sytuacja w segmencie mobilnym, gdzie przeważają kobiety, które stanowią 61 proc. wszystkich grających osób. Za to mężczyźni stanowią zdecydowaną większość użytkowników gier z kategorii „Sport”, „Planszowe” i „Quizy”.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Gry & e-Sport
Idris Elba o swojej roli w „Cyberpunku". „Gwiazdy w grach wideo to znak czasu”
Materiał Promocyjny
Zrównoważony transport miejski w Polsce Wschodniej: program Fundusze Europejskie
Gry & e-Sport
Dziś debiut „Widma wolności”. „Cyberpunk” odżył i znów napędza CD projekt
Gry & e-Sport
Rosyjska propaganda trafiła do hitowych gier wideo. Mają być „fajni i groźni"
Gry & e-Sport
CD Projekt zwalnia 100 osób. „Mamy zbyt dużo pracowników"
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Gry & e-Sport
Chiński gigant przejmuje kontrolę nad Techlandem
Gry & e-Sport
Upadek Pokemonów. Był hit, teraz są masowe zwolnienia