Wyjątkowo perfidny sposób hakerów. Tego się nikt nie spodziewał

Badacze z firmy Kaspersky zaobserwowali, że cyberprzestępcy wykorzystują rosnące zainteresowanie grami wideo, rozprzestrzeniając szkodliwe oprogramowanie.

Publikacja: 25.06.2019 12:30

Wyjątkowo perfidny sposób hakerów. Tego się nikt nie spodziewał

Foto: Bloomberg

Wykorzystują do tego celu fałszywe kopie najpopularniejszych gier. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy zaatakowanych w ten sposób zostało ponad 930 tys. użytkowników. Ponad jedna trzecia ataków opierała się na popularności zaledwie trzech gier.

CZYTAJ TAKŻE: Prosiak z Polski sieje postrach na całym świecie

Na czele listy najczęściej wykorzystywanych przez cyberprzestępców znalazł się „Minecraft”. Szkodliwe oprogramowanie podszywające się pod tę grę stanowiło ok. 30 proc. ataków, których celem było ponad 310 tys. graczy. Na drugim miejscu jest „GTA V„, która została wykorzystana do zaatakowania ponad 112 tys. użytkowników, a trzecim – „Sims 4” (niemal 105 tys. cyberofiar).

""

„Minecraft” i „GTA V” – to głównie te tytuły cyberprzestępcy wykorzystują, by włamać się na nasze komputerymat. pras.

cyfrowa.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Nowa metoda przestępców: Na „Avengersów”

Wykryto też fałszywe wersje co najmniej dziesięciu gier jeszcze przed ich oficjalną premierą. W 80 proc. przypadków chodziło o takie tytuły jak FIFA 20”, „Borderlands 3” i „Elder Scrolls 6”.

IT

Wykorzystują do tego celu fałszywe kopie najpopularniejszych gier. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy zaatakowanych w ten sposób zostało ponad 930 tys. użytkowników. Ponad jedna trzecia ataków opierała się na popularności zaledwie trzech gier.

CZYTAJ TAKŻE: Prosiak z Polski sieje postrach na całym świecie

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
IT
Wyjątkowo zuchwałe przestępstwo w Szczecinie. Haker pobierał pieniądze za parkowanie
IT
Zimna wojna w cyberprzestrzeni zmusza do wzmacniania ochrony
IT
Nowi królowie IT. Już nie programiści czy developerzy zarabiają najwięcej
IT
Lawinowo przybywa programistów na swoim. Mają bardzo niepewną przyszłość
IT
Szybki wzrost długów w firmach IT. Topią je... klienci