Pacjenci, a szczególnie osoby starsze, z uwagi na własne zdrowie, obowiązujące obostrzenia i trudności z dostępem do lekarzy czy przychodni, często nie otrzymują niezbędnej pomocy medycznej. HomeDoctor, platforma oferująca e-konsultacje, wdrożyła pionierski program „Recepta dla Seniora” oferujący m.in. dowóz wykupionych leków do domu pacjenta.
W ramach projektu startup oferuje też telefoniczną konsultację z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej lub specjalistą. I gwarantuje, że lekarz oddzwoni do pacjenta nawet w 15 min. W celu skrócenia czasu oczekiwania na specjalistę spółka wykorzystała technologię geolokalizacji.
Namierzanie pacjenta
HomeDoctor to projekt kierowany przez Szymona Horaczuka. Jak tłumaczy, inspiracją były takie platformy jak Pyszne.pl czy Uber. A pomysł powstał z potrzeby i własnych doświadczeń związanych z wyzwaniem rozwiązywania problemów zdrowotnych rodziny. – Już sam proces umawiania się do lekarza był wyzwaniem. Czas oczekiwania na wizytę, konieczność poświęcenia kilku godzin na doprowadzenie do 15-minutowego spotkania z lekarzem w gabinecie to nie był i nie jest optymalny sposób rozwiązywania problemu zdrowotnego – mówi Horaczuk.
CZYTAJ TAKŻE: Robotyczna pigułka odmieni medycynę
Jak wyjaśnia, wspomniane marketplace’y wykorzystały technologię geolokalizacji do dostarczania swoich usług w sposób szybki i efektywny.