Połączenia marketingowe pod lupą. Które są legalne?

Robocalls, czyli automaty telemarketingowe, są coraz bardziej popularne w kontaktach z klientami, ale też powodują dużo skarg. Jak używać ich zgodnie z prawem - pisze Anna Nowak, Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych sp. k.

Publikacja: 19.01.2022 15:45

Połączenia marketingowe pod lupą. Które są legalne?

Foto: Adobe Stock

Obecnie takie urządzenia nie tylko odtwarzają przygotowywane wcześniej nagrania, ale też przeprowadzają proste ankiety telefoniczne. Równocześnie robocalls stają się przedmiotem coraz częstszych skarg konsumentów. Przyjrzyjmy się bliżej warunkom, jakie należy spełnić, by używać robocalls zgodnie z prawem. W ramach analizy należy zwrócić szczególną uwagę na co najmniej trzy akty prawne: prawo telekomunikacyjne, ustawę o ochronie konkurencji i konsumentów oraz RODO.

Marketing bezpośredni w ryzach Prawa telekomunikacyjnego

Pozostało 89% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie i komentarze
Prof. Jan Widacki: Miliardy za częstotliwości kosztem inwestycji?
Opinie i komentarze
Michał Targiel, partner PwC Polska: Inwestycje w AI warunkiem przetrwania
Opinie i komentarze
Jakub Olek, TikTok: Staliśmy się ofiarą geopolityki
Opinie i komentarze
Steven Bailey, NCC Group: Dane użytkowników będą przeniesione do Europy
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Opinie i komentarze
Odpowiedzialne innowacje: Cyfrowe duchy zmarłych