Aktualizacja: 22.03.2025 03:41 Publikacja: 22.02.2022 01:42
Drogowe drony to w praktyce jednoosobowe mini auta, bardziej zbliżone do wózków inwalidzkich niż typowych samochodów – mogą poruszać się chodnikami i jeżdżą z prędkością, z jaką poruszają się piesi. Jak podaje Bloomberg, w styczniu br. ruszył pilotaż tych maszyn w zakładzie opieki pielęgniarskiej na obszarach Tsukuda i Tsukishima w Tokio. Pojazd zapewnia usługę transportu między placówką a trzema przychodniami, oddalonymi o ok. 700 metrów. Pacjenci mogą dokonać rezerwacji na swoim smartfonie, wybierając godzinę odbioru i miejsce docelowe. Robot o nazwie RakuRo to dzieło japońskiej firmy ZMP. Jak tłumaczy Sano Fumiaki z ZMP, urządzenie nie tylko wozi pacjentów, ale również „nawiązuje interakcje z przechodniami”.
Robot, którego stworzyli naukowcy z Uniwersytetu Harvard, może wydawać się przerażający, ale ma niezwykle delikatny dotyk.
Projekt, który miał stanowić o przyszłości rynku KEP (kurier, ekspres, paczka), trafia na półkę ledwie miesiąc po tym, jak Amazon ogłosił, że wycofuje się z testów robota dostawczego Scout, który miał zastąpić kurierów na tzw. ostatniej mili.
Autonomiczne pojazdy dostarczające zamówione online jedzenie z restauracji stają się faktem. Po takie innowacyjne rozwiązanie sięga właśnie Uber Eats.
Marynarka wojenna USA ma ambitny plan, by blisko jedną trzecią jej floty stanowiły zrobotozywane okręty. Pod względem pływających bezzałogowców trwa ostra rywalizacja z Chinami.
Przesłanki i czynniki efektywnego wdrażania projektów OZE przez JST uwzględniające kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
To może być przełom w branży drążenia tuneli i podziemnych prac. Amerykańska firma Earthgrid stworzyła maszynę, która ma być znacznie bardziej wydajna i oszczędna niż dotychczasowe metody kopania i wiercenia.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
AI potrafi podawać błędne informacje, ale czasem ma to dramatyczne skutki. Teraz wszelkie granice już przekroczono i europejska organizacja walcząca o cyfrowe prawa obywateli wytacza armaty wobec twórcy sztucznej inteligencji, firmy OpenAI.
Mamy w Polsce ogromną liczbę talentów w obszarze IT. To tutaj pracują świetne programistki i programiści. Jednak w skali całego społeczeństwa mamy zadanie domowe do wykonania - mówi Łukasz Foks, dyrektor ds. inicjatywy Microsoft AI Skills.
Pekin ma być już o krok przed Waszyngtonem w rozwoju kolejnej generacji dronów stealth. Latają trzy razy dłużej, zużywając o połowę mniej energii niż amerykańscy rywale.
Budowane z pieniędzy publicznych i prywatnych sieci światłowodowe docierają już do prawie 75 proc. gospodarstw domowych w Europie. Tylko abonentów jest nadal za mało.
Międzynarodowa organizacja Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN), odpowiedzialna za przyznawanie domen w sieci, podjęła decyzję, która uderzy w ponad 100 tys. rosyjskich stron internetowych.
Sztuczna inteligencja pozwala dostosować program polityczny, a nawet pomóc w jego wymyśleniu. Politycy chcą dzięki AI lepiej komunikować się z wyborcami. To rodzi zagrożenia manipulacją - mówi Michał Kosiński, profesor Uniwersytetu Stanforda.
Sztuczna inteligencja od Marka Zuckerberga wreszcie pojawi się w Europie. Nowa funkcja właśnie startuje. Na mapie, gdzie działać ma asystent Meta AI, jest i nasz kraj. Ale Polacy mogą nie być zadowoleni.
Branża motoryzacyjna ma za sobą trudne lata, a 2025 r. też będzie pełen wyzwań. W obliczu narastających napięć geopolitycznych sektor musi mocno postawić na innowacje, w tym na AI.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas