Aktualizacja: 21.11.2024 13:18 Publikacja: 12.09.2022 15:18
Kurier Uber Eats
Foto: PAP/Rafał Guz
Na razie to testowy projekt, który realizowany będzie w Teksasie i Kalifornii. W tym celu gigant porozumiał się ze start-upem Nuro, który prowadzi zaawansowane prace nad inteligentnymi robo-pojazdami. Obie firmy podpisały umowę o dziesięcioletnim partnerstwie w zakresie autonomicznych dostaw.
Pilotaż nowej usługi ruszy jesienią w Houston oraz w Mountain View. Według serwisu TechCrunch klienci nie będą mogli wybierać, czy dostawę zrealizuje robot czy kurier. Więcej, nie będą oni nawet wiedzieć przy dokonywaniu zakupu, czy ich zamówienie będzie dostarczane przez pojazd Nuro czy człowieka. Będą zatem płacić takie same stawki niezależnie od metody dostawy, choć otrzymają zwrot pieniędzy za napiwek, jeśli zdecydują się przekazać go za pośrednictwem aplikacji, a zamiast pracownika pojawi się Nuro. Eksperci wskazują, że jedynym minusem innowacyjnego rozwiązania jest konieczność wyjścia po zamówione jedzenie na zewnątrz. Robot, w odróżnieniu od dostawcy, nie będzie mógł wejść do budynku wprost pod drzwi klienta. Każda dostawa Nuro ma być zabezpieczona indywidualnym kodem, którego wpisanie otworzy drzwi pojazdu. Robo-auta tej firmy realizują już dostawy w Houston od 2019 r., ale dla innej firmy. Naszpikowane są kamerami 360 stopni oraz czujnikami (termowizja, lidar, radar).
Sztuczna inteligencja rozmawia z klientem na infolinii, roboty dostarczają analitykom wszystkim informacji potrzebnych do udzielenia kredytu, ale to człowiek decyduje czy klientowi udzielić kredytu czy nie. Takie jest prawo. Bankowcy przyznają, że choć sztuczna inteligencja już zmieniła ich pracę, to największe zmiany przed nimi.
Robot, którego stworzyli naukowcy z Uniwersytetu Harvard, może wydawać się przerażający, ale ma niezwykle delikatny dotyk.
Projekt, który miał stanowić o przyszłości rynku KEP (kurier, ekspres, paczka), trafia na półkę ledwie miesiąc po tym, jak Amazon ogłosił, że wycofuje się z testów robota dostawczego Scout, który miał zastąpić kurierów na tzw. ostatniej mili.
Marynarka wojenna USA ma ambitny plan, by blisko jedną trzecią jej floty stanowiły zrobotozywane okręty. Pod względem pływających bezzałogowców trwa ostra rywalizacja z Chinami.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
To może być przełom w branży drążenia tuneli i podziemnych prac. Amerykańska firma Earthgrid stworzyła maszynę, która ma być znacznie bardziej wydajna i oszczędna niż dotychczasowe metody kopania i wiercenia.
Europejki pracujące w branży technologicznej wciąż zmagają się z wieloma problemami. Luka płacowa jest tylko jednym z nich. Mało optymistycznych danych na temat sytuacji kobiet działających w tym sektorze dostarcza najnowszy raport firmy Atomico.
Aplikacja Pro Speed Test miała być pomocą przy reklamacjach jakości stacjonarnego internetu. Od kilku tygodni nie ma już certyfikatu Urzędu Komunikacji Elektronicznej. I nie ma go dziś nikt. Co planuje regulator?
Boom na sztuczną inteligencję sprawił, że potężny strumień pieniędzy inwestorów został skierowany właśnie na projekty AI. Eksperci mówią już o bańce spekulacyjnej, a Europejski Bank Centralny ostrzega przed załamaniem rynku.
Automatyzacja rozliczeń podatkowych jest wymuszona prawem, ale może przynieść też korzyści dla samych podatników.
Pomysł stworzenia funduszu innowacji pod egidą resortu obrony i mocne zaangażowanie armii w rozwój technologii sztucznej inteligencji to kierunki, które zdaniem ekspertów mogłyby zwiększyć nasze bezpieczeństwo. Jest jednak „ale”.
Wzrost aktywności akwizycyjnej w Europie powinien przełożyć się na zainteresowani polskimi firmami IT.
Czasy się zmieniają, a prawnicy specjalizujący się w ochronie danych osobowych nadal twierdzą, że to Urząd Ochrony Danych Osobowych powinien kontrolować dane i sztuczną inteligencję.
Odpowiedź na to z pozoru absurdalne pytanie jest prosta: Taylor Swift i sztuczna inteligencja nie były jeszcze w polskim sądzie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas