Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.10.2025 15:00 Publikacja: 12.09.2022 15:18
Kurier Uber Eats
Foto: PAP/Rafał Guz
Na razie to testowy projekt, który realizowany będzie w Teksasie i Kalifornii. W tym celu gigant porozumiał się ze start-upem Nuro, który prowadzi zaawansowane prace nad inteligentnymi robo-pojazdami. Obie firmy podpisały umowę o dziesięcioletnim partnerstwie w zakresie autonomicznych dostaw.
Pilotaż nowej usługi ruszy jesienią w Houston oraz w Mountain View. Według serwisu TechCrunch klienci nie będą mogli wybierać, czy dostawę zrealizuje robot czy kurier. Więcej, nie będą oni nawet wiedzieć przy dokonywaniu zakupu, czy ich zamówienie będzie dostarczane przez pojazd Nuro czy człowieka. Będą zatem płacić takie same stawki niezależnie od metody dostawy, choć otrzymają zwrot pieniędzy za napiwek, jeśli zdecydują się przekazać go za pośrednictwem aplikacji, a zamiast pracownika pojawi się Nuro. Eksperci wskazują, że jedynym minusem innowacyjnego rozwiązania jest konieczność wyjścia po zamówione jedzenie na zewnątrz. Robot, w odróżnieniu od dostawcy, nie będzie mógł wejść do budynku wprost pod drzwi klienta. Każda dostawa Nuro ma być zabezpieczona indywidualnym kodem, którego wpisanie otworzy drzwi pojazdu. Robo-auta tej firmy realizują już dostawy w Houston od 2019 r., ale dla innej firmy. Naszpikowane są kamerami 360 stopni oraz czujnikami (termowizja, lidar, radar).
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Robot, którego stworzyli naukowcy z Uniwersytetu Harvard, może wydawać się przerażający, ale ma niezwykle delika...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Projekt, który miał stanowić o przyszłości rynku KEP (kurier, ekspres, paczka), trafia na półkę ledwie miesiąc p...
Marynarka wojenna USA ma ambitny plan, by blisko jedną trzecią jej floty stanowiły zrobotozywane okręty. Pod wzg...
To może być przełom w branży drążenia tuneli i podziemnych prac. Amerykańska firma Earthgrid stworzyła maszynę,...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Wygląda na to, że maszyny będą coraz bardziej upodabniać się do ludzi – i nie chodzi tylko o człekokształtną syl...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas