Startup stworzył rakietę, która weszła w przestrzeń kosmiczną

Youtube

Japoński startup działający w branży kosmicznej w sobotę dokonał udanego wystrzelenia pierwszej, niewielkiej rakiety Momo-3 – pierwszej japońskiej rakiety, która weszła w przestrzeń kosmiczną.

Firma Interstellar Technology Inc. wystrzeliła w sobotę bezzałogową rakietę Momo-3, która osiągnęła wysokość 110 km, zanim spadła do Oceanu Spokojnego po ok. 10 minutach lotu. – To był całkowity sukces. Będziemy pracować, aby móc gwarantować stabilne starty i masową produkcję (rakiet) – powiedział założyciel firmy, Takafumi Horie.

CZYTAJ TAKŻE: Chińskie firmy prywatne chcą podbić kosmos

Rakieta ma 10 metrów długości i 50 cm obwodu. Waży tonę. Do testowego wystrzelenia jej miało dojść we wtorek, ale w ostatniej chwili odkryto usterkę w układzie paliwowym.

W sobotę również nie obyło się bez problemów – zaplanowany na 5 rano start opóźnił się o 45 minut z powodu pojawienia się „anomalii”. Ostatecznie wykryto źródło problemu i start przebiegł zgodnie z planem.

CZYTAJ TAKŻE: Sukces SpaceX: pierwszy komercyjny start w kosmos

Wcześniejsze testy rakiet Momo-1 i Momo-2 zakończyły się niepowodzeniem – w 2017 roku operator utracił kontakt z rakietą Momo-1 zaraz po starcie, w 2018 roku Momo-2 wzbiła się na wysokość zaledwie 20 metrów, po czym spadła na ziemię i stanęła w płomieniach.

Firma Interstellar Technology Inc. chce uruchomić produkcję tanich, niewielkich, bezzałogowych rakiet komercyjnych przeznaczonych do wynoszenia na orbitę satelitów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Gwiazdy biją firmy na Instagramie

Na Instagramie konta z największą liczbą obserwatorów należą do sportowców i celebrytów. Zdecydowanie wyprzedzają ...

Polskie mobilne ktg dla kobiet w ciąży trafi za granicę

Rodzimy startup rusza z testami innowacyjnego rozwiązania dla kobiet w ciąży. Do wybranych placówek ...

Polacy chcą być niczym Ikea. Francuzi mówią o rewolucji

Jeden z bardziej obiecujących startupów ma wynieść rynek mebli na nowy, innowacyjny poziom. Mała ...

Gogle VR i AR, czyli nowy wymiar patrzenia

Rynek wirtualnej rzeczywistości (VR) do 2022 r. ma rosnąć w sposób imponujący – średnio ...

Michał Szułdrzyński: Internet zhakował nasz świat

OBECNA REWOLUCJA TECHNOLOGICZNA GŁĘBOKO ZMIENIA OTACZAJĄCĄ NAS RZECZYWISTOŚĆ. JEJ KONSEKWENCJE DLA SYSTEMU GOSPODARCZEGO, POLITYCZNEGO ...

Technospecjały

Co dzień kolejne elektroniczne gadżety – od pięknych i użytecznych po dziwaczne i mało ...