Startup stworzył rakietę, która weszła w przestrzeń kosmiczną

Youtube

Japoński startup działający w branży kosmicznej w sobotę dokonał udanego wystrzelenia pierwszej, niewielkiej rakiety Momo-3 – pierwszej japońskiej rakiety, która weszła w przestrzeń kosmiczną.

Firma Interstellar Technology Inc. wystrzeliła w sobotę bezzałogową rakietę Momo-3, która osiągnęła wysokość 110 km, zanim spadła do Oceanu Spokojnego po ok. 10 minutach lotu. – To był całkowity sukces. Będziemy pracować, aby móc gwarantować stabilne starty i masową produkcję (rakiet) – powiedział założyciel firmy, Takafumi Horie.

CZYTAJ TAKŻE: Chińskie firmy prywatne chcą podbić kosmos

Rakieta ma 10 metrów długości i 50 cm obwodu. Waży tonę. Do testowego wystrzelenia jej miało dojść we wtorek, ale w ostatniej chwili odkryto usterkę w układzie paliwowym.

W sobotę również nie obyło się bez problemów – zaplanowany na 5 rano start opóźnił się o 45 minut z powodu pojawienia się „anomalii”. Ostatecznie wykryto źródło problemu i start przebiegł zgodnie z planem.

CZYTAJ TAKŻE: Sukces SpaceX: pierwszy komercyjny start w kosmos

Wcześniejsze testy rakiet Momo-1 i Momo-2 zakończyły się niepowodzeniem – w 2017 roku operator utracił kontakt z rakietą Momo-1 zaraz po starcie, w 2018 roku Momo-2 wzbiła się na wysokość zaledwie 20 metrów, po czym spadła na ziemię i stanęła w płomieniach.

Firma Interstellar Technology Inc. chce uruchomić produkcję tanich, niewielkich, bezzałogowych rakiet komercyjnych przeznaczonych do wynoszenia na orbitę satelitów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polsko-białoruski startup rozpoczyna światową ekspansję

Najpierw obsługiwali płatności z Polski na Ukrainę. Teraz PayUkraine zmienia nazwę na SPOKO i ...

Portugalczyk oskarża Huawei o kradzież, a Huawei USA o nękanie

Huawei zarzucił Waszyngtonowi, że wykorzystuje wszystkie dostępne narzędzia, aby zakłócać działalność biznesową firmy i ...

Apple wielkim wygranym Dnia Singla

Amerykański gigant sprzedał najwięcej smartfonów na platformach grupy Alibaba, bijąc chińskie marki Huawei i ...

Producent prezerwatyw walczy ze zdjęciami dzieci

Masz dość zalewu słodkich zdjęć przeuroczych dzieci swoich znajomych na Facebooku? Producent prezerwatyw ma ...

Fani Twitch’a porzucili telewizję. Padł rekord

Najpopularniejszy na świecie serwis, w którym fani gier mogą oglądać transmisje rozgrywek e-sportowych, czy ...

Rewolucja w elektronice. Telewizory będą przezroczyste

Z roku na rok telewizory stają się większe i szczuplejsze. Ale przyszłością może być ...