Startup stworzył rakietę, która weszła w przestrzeń kosmiczną

Youtube

Japoński startup działający w branży kosmicznej w sobotę dokonał udanego wystrzelenia pierwszej, niewielkiej rakiety Momo-3 – pierwszej japońskiej rakiety, która weszła w przestrzeń kosmiczną.

Firma Interstellar Technology Inc. wystrzeliła w sobotę bezzałogową rakietę Momo-3, która osiągnęła wysokość 110 km, zanim spadła do Oceanu Spokojnego po ok. 10 minutach lotu. – To był całkowity sukces. Będziemy pracować, aby móc gwarantować stabilne starty i masową produkcję (rakiet) – powiedział założyciel firmy, Takafumi Horie.

CZYTAJ TAKŻE: Chińskie firmy prywatne chcą podbić kosmos

Rakieta ma 10 metrów długości i 50 cm obwodu. Waży tonę. Do testowego wystrzelenia jej miało dojść we wtorek, ale w ostatniej chwili odkryto usterkę w układzie paliwowym.

W sobotę również nie obyło się bez problemów – zaplanowany na 5 rano start opóźnił się o 45 minut z powodu pojawienia się „anomalii”. Ostatecznie wykryto źródło problemu i start przebiegł zgodnie z planem.

CZYTAJ TAKŻE: Sukces SpaceX: pierwszy komercyjny start w kosmos

Wcześniejsze testy rakiet Momo-1 i Momo-2 zakończyły się niepowodzeniem – w 2017 roku operator utracił kontakt z rakietą Momo-1 zaraz po starcie, w 2018 roku Momo-2 wzbiła się na wysokość zaledwie 20 metrów, po czym spadła na ziemię i stanęła w płomieniach.

Firma Interstellar Technology Inc. chce uruchomić produkcję tanich, niewielkich, bezzałogowych rakiet komercyjnych przeznaczonych do wynoszenia na orbitę satelitów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Algorytmy Amazona promują teorie spiskowe

Na liście bestsellerów Amazona w USA znalazła się książka promująca teorie spiskowe „QAnona”. To ...

Google wraca do „Snake’a”. Gra wszechczasów znów na telefonach

Posiadacze smartfonów i użytkownicy wyszukiwarki Google’a w poniedziałek dostali prezent – gigant z Mountain ...

AliExpress otworzył sklep stacjonarny. Zaskakujące miejsce

Platforma e-commerce należąca do chińskiego giganta, Alibaby, inwestuje w stacjonarne sklepy pod marką AliExpress. ...

Miliony fałszywych firm na mapach Google. Plaga oszustów

Na mapach Google`a może być nawet 11 mln nieprawdziwych firm. Koncern uspokaja i twierdzi, ...

Trolle kosztują. Unia podwaja budżet walkę z dezinformacją

W roku wyborczym, ze strachu przed akcjami dezinformacyjnymi, Komisja Europejska podwyższa budżet zespołu zwalczającego ...