Startup stworzył rakietę, która weszła w przestrzeń kosmiczną

Youtube

Japoński startup działający w branży kosmicznej w sobotę dokonał udanego wystrzelenia pierwszej, niewielkiej rakiety Momo-3 – pierwszej japońskiej rakiety, która weszła w przestrzeń kosmiczną.

Firma Interstellar Technology Inc. wystrzeliła w sobotę bezzałogową rakietę Momo-3, która osiągnęła wysokość 110 km, zanim spadła do Oceanu Spokojnego po ok. 10 minutach lotu. – To był całkowity sukces. Będziemy pracować, aby móc gwarantować stabilne starty i masową produkcję (rakiet) – powiedział założyciel firmy, Takafumi Horie.

CZYTAJ TAKŻE: Chińskie firmy prywatne chcą podbić kosmos

Rakieta ma 10 metrów długości i 50 cm obwodu. Waży tonę. Do testowego wystrzelenia jej miało dojść we wtorek, ale w ostatniej chwili odkryto usterkę w układzie paliwowym.

W sobotę również nie obyło się bez problemów – zaplanowany na 5 rano start opóźnił się o 45 minut z powodu pojawienia się „anomalii”. Ostatecznie wykryto źródło problemu i start przebiegł zgodnie z planem.

CZYTAJ TAKŻE: Sukces SpaceX: pierwszy komercyjny start w kosmos

Wcześniejsze testy rakiet Momo-1 i Momo-2 zakończyły się niepowodzeniem – w 2017 roku operator utracił kontakt z rakietą Momo-1 zaraz po starcie, w 2018 roku Momo-2 wzbiła się na wysokość zaledwie 20 metrów, po czym spadła na ziemię i stanęła w płomieniach.

Firma Interstellar Technology Inc. chce uruchomić produkcję tanich, niewielkich, bezzałogowych rakiet komercyjnych przeznaczonych do wynoszenia na orbitę satelitów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polski automat wykryje chorego z 4 metrów

Rodzimi naukowcy opracowali technologię, która może pomóc w walce z koronawirusem. Chodzi o FevIR ...

Polskie miasta czeka paraliż komunikacyjny

Kierowcy nie są w stanie uzyskać licencji taxi, a bez niej nie będą mogli ...

Samsung pokazał prototyp smartfona z rozkładanym ekranem

Urządzenie ma dwa wyświetlacze, w tym wewnętrzny Infinity Flex o przekątnej 7,3 cala, który ...

Sztuczna inteligencja zrobi z tobą film porno

Technologia pozwalająca na tworzenie filmów deepfake to kolejny powód, by przestać ślepo wierzyć w ...

Sklepy internetowe toną w zamówieniach. To już korek

Obawy przed epidemią zachęciły Polaków do kupowania online, również żywności. W efekcie liczba transakcji ...

Odkurzacz, który zbiera nasze dane

Trzeba pamiętać, że wraz z adopcją technologii przyjmujemy wartości jej twórców – mówi Wiesław ...