Granicy prędkości. Uczestniczące w zawodach zespoły w br. skupiły się, bowiem na rozwinięciu przez zaprojektowane przez nie pojazdy jak największej szybkości. W tunelu o długości 1,6 km zwycięzcą okazała się drużyna z Technical University w Monachium.
Czytaj także: Polski hyperloop to 600 km/h po istniejących torach
Futurystyczna wizja transportu przyszłości Elona Muska, twórcy SpaceX i inicjatora technologii hyperloop, staje się coraz bardziej realna. Wagoniki, lewitujące na próżniowej poduszce, mknące w tunelach wypełnionych próżnią, mają za kilka lat pozwolić pasażerom w przemieszczaniu się z prędkością dźwięku. Na razie jednak przekroczenie limitu 1200 km/h było dla projektowanych pojazdów hyperloop nie do osiągnięcia. Inżynierowie biją jednak kolejne rekordy w szybkości poruszaniu się takich środków transportu. Ten padł właśnie na ostatnich zawodach Hyperloop Pod.
Studenci z Monachium rozpędzili swój pojazd do 463 km/h, pokonując rywali z pozostałych 41 drużyn. Dotychczasowy rekordzista, pojazd WARR Hyperloop, w ubiegłym roku osiągnął prędkość 457 km/h. Dla porównania kolej próżniowa testowana przez Virgin Hyperloop One (konkurencyjny dla hyperloopa od Elona Muska projekt realizowany przez Richarda Bransona) jeździ z prędkością 387 km/h.
Czytaj także: Sukces Hyper Poland w Wielkiej Brytanii