Cyfrowa metka
– Handel detaliczny jest kluczowym obszarem zastosowania RFID. Prognozuje się, że w najbliższych latach stanie się on głównym sektorem rozwoju. Dzięki technologii sklepy będą mogły w czasie rzeczywistym monitorować stany magazynowe towarów i łatwo je inwentaryzować – mówi Marek Kwiatkowski, dyrektor Sescom Digital.
CZYTAJ TAKŻE: Zakupy bez kasy i personelu. Pierwszy sklep otwarty
W Polsce pierwsza sieć, jaka wprowadziła system, to Decathlon. – Technologia pomaga ulepszać procesy kasowe, pozwalając usprawnić całą operację dla klientów oraz wygospodarować oszczędności w czasie pracy zespołów. Dzięki temu pracownicy mogą bardziej skoncentrować się na klientach – mówi Wojciech Kozłowski, rzecznik Decathlona.
Polski oddział jest drugim w strukturach firmy, w którym taką operację przeprowadzono. – Otagowanie wszystkich produktów pozwoliło nam uzyskać bardziej wiarygodny rejestr posiadanych towarów, a co za tym idzie – gwarancję ich dostępności dla klientów. Tagi RFID to także jedna z form zabezpieczenia towarów przed kradzieżą i narzędzie do walki z błędami kasowymi – dodaje Kozłowski.
CZYTAJ TAKŻE: Zakupy Polaków będą teraz bardziej inteligentne
Mocno w technologie idzie LPP, lider sprzedaży odzieży w Polsce i regionie. – Do końca 2019 r. zamierzamy wdrożyć elektroniczne metki we wszystkich salonach Reserved. Zastosowanie RFID obejmuje cały łańcuch dostaw, z uwzględnieniem procesu produkcji, dystrybucji oraz wykorzystania w ponad 450 salonach marki na 24 rynkach – podaje biuro prasowe LPP. – Dotychczas pełny proces wdrożenia RFID przeprowadzono w 170 salonach Reserved. W kolejnych latach wdrożenie obejmie pozostałe marki LPP – dodaje.