Cargill zapowiedział, że w kwietniu wypuści na rynek produkty roślinne imitujące mięso. Dołączy do takich firm jak Beyond Meat, Impossible Foods, Tyson Foods, czy Smithfield Foods.
Cargill, to jedna z największych na świecie prywatnych firm, która zajmuje się dostawą produktów i usług dla przemysłu rolno-spożywczego, ale także wydobywa sól i prowadzi usługi finansowe.
Koncern zauważył potencjał rynku produktów roślinnych imitujących mięso. Zdaniem Elizabeth Gutschenritter, szefowej zespołu alternatyw mięsa w Cargill, cytowanej przez agencję Reuters, dzięki doświadczeniu i dostępowi do surowców firma jest w stanie tworzyć produkty efektywniej niż konkurencja.
CZYTAJ TAKŻE: Tą wieprzowiną nie pogardzą Żydzi i muzułmanie
Zamierza produkować roślinne mięso z białka pozyskiwanego z soi i grochu. Detaliści mogliby na jego bazie tworzyć wyroby pod własnymi markami. Na początek koncern wprowadzi gamę pasztecików i produktów mielonych. Trafiałyby do takich dań jak taco, czy sosy do spaghetti. Od 2018 r. Cargill jest właścicielem polskiej Grupy Konspol.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.