Sajgonki z wegańską wieprzowiną. Pierwsze będą Chiny

Shutterstock

Koncern Beyond Meat zapowiedział rozpoczęcie sprzedaży wegańskiej wersji ulubionego mięsa Chińczyków – mielonej wieprzowiny.

To najnowszy produkt kalifornijskiego producenta wegańskiego mięsa. Ma on naśladować smak mielonej wieprzowiny, która jest głównym składnikiem popularnych chińskich potraw, jak pierożki czy naleśniki wiosenne (znane w Polsce jako sajgonki). Poza tym mielone wegańskie mięso wieprzowe będzie składnikiem takich dań jak ramen, spaghetti i klopsiki czy pikantne bolognaise. To nie pierwszy produkt firmy, który ma przypominać mieloną wieprzowinę, ale dotychczas był sprzedawany w formie kiełbasek.

Jako pierwsi nowego produktu mogli spróbować mieszkańcy Szanghaju. Dania wegańskie z mieloną roślinną wieprzowiną pojawiły się w pięciu restauracjach. Firma podkreśla, że to na razie testy i dania będą dostępne przez ograniczony czas.

CZYTAJ TAKŻE: Można już wyhodować stek z ludzkiego mięsa. I to w domu

Wygląda jednak na to, że amerykańska firma wiąże z nowym produktem spore oczekiwania, zwłaszcza na rynku chińskim, gdzie wieprzowina jest bardzo popularnym mięsem. Candy Chan, szefowa Beyond Meat w Chinach, podkreślała, że to kamień milowy dla firmy na tym rynku, dlatego debiut zaplanowano wyłącznie tutaj.

Chiny to największy światowy konsument mięsa wieprzowego. Jednak z powodu epidemii afrykańskiego pomoru świń (ASF) Chińczycy coraz częściej są zmuszeni do rezygnacji z tego rodzaju pokarmu. Przed wybuchem epidemii ASF około 70 proc. całego spożycia mięsa w Chinach przypadało na wieprzowinę – wynika z danych rządowych. Epidemia zmusiła władze do rzucenia na rynek zapasów wieprzowiny. Mimo to ceny tego mięsa mocno wzrosły.

Co prawda rynek wieprzowiny powoli wraca do normy, a farmerzy odbudowują stada, ale Chińczycy są coraz bardziej otwarci na roślinne alternatywy mięsa, które nie będą podatne na choroby wybuchające w chlewniach.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczne mięso ma teraz podbić flexitarian. Dostawa pod drzwi

Na początku tego roku Beyond Meat rozpoczęło współpracę z chińskim gigantem e-commerce Alibaba, dzięki czemu Beyond Burgers trafiły na półki lokalnych supermarketów. Roślinne zamienniki mięs są już w menu KFC, Pizza Hut, Taco Bell, czy Starbucks. Amerykańska firma zamierza też podbić chińskie restauracje i firmy cateringowe dzięki współpracy z firmą Sinodis, lokalnym dystrybutorem żywności.

Konkurencja na azjatyckim rynku roślinnego mięsa rośnie. Impossible Foods, kolejny startup z Kalifornii, podpisał umowę na dostarczanie do supermarketów w Hongkongu i Singapurze roślinnego zamiennika wołowiny. W czasie pandemii coraz więcej osób gotuje w domu, także wegańskie posiłki.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polski fiskus jest zniecierpliwiony. Chce rozliczyć cyfrowych gigantów

Polska nie chce już czekać na decyzję Unii Europejskiej w zakresie podatku cyfrowego, gdyż ...

Żyła złota czy bańka spekulacyjna? Młode firmy chcą być jak CD Projekt

W Polsce działa ponad 300 studiów deweloperskich. Mają ambitne plany, ale nie wszystkie odniosą ...

Ikea chce otworzyć e-sklep, także z meblami innych producentów

Szwedzki koncern pracuje nad własną platformą typu marketplace. Będzie na niej sprzedawać nie tylko ...

Gry 2020. „Cyberpunk” stoczy walkę z potworami i zombi

Największym wydarzeniem w nadchodzących miesiącach będzie premiera „Cyberpunka” CD Projektu. Zagraniczne studia też szykują ...

Rząd chce pokaźnego „podatku od Netfliksa”. Branża protestuje

Takie platformy VOD jak Netflix, czy Ipla, mają zapłacić 1,5 proc. swoich przychodów na ...

Europa kontra Ameryka. To będzie rok wojny o podatek cyfrowy

Francja już nalicza dodatkowe obciążenia cyfrowym gigantom, a kolejne kraje zaczynają prace nad własnymi ...