Reklama

Konsultantów wypierają chatboty. Polacy mają mieszane uczucia

Co czwarty z nas nie chce mieć kontaktu z chatbotami. Nie wyobrażamy sobie, by na infolinii rozmawiać z nimi o pieniądzach czy zdrowiu. Ale okazuje się, że jest wiele branż, gdzie taka automatyzacja jest dziś wręcz pożądana.

Publikacja: 01.12.2020 01:33

Konsultantów wypierają chatboty. Polacy mają mieszane uczucia

Foto: Adobe Stock

„Proszę czekać” to komunikat, który w większości z nas budzi jak najgorsze skojarzenia. W świecie pędzącym wciąż naprzód oczekiwanie to strata czasu i pieniędzy. Chatbot to rozwiązanie, które eliminuje ten problem – do potrzebnych informacji mamy dzięki niemu dostęp natychmiast. Dlatego 34 proc. z nas wybiera właśnie kontakt z robotem, a nie z człowiekiem – wynika z badań agencji Symetria, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Technologie
AI nie słucha ludzi, którzy chcą ją wyłączyć. Zaskakujące wyniki testów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Technologie
Tak „doktor Bot” leczy Polaków. Czy AI zastąpi lekarza?
Technologie
ChatGPT, Gemini i inne boty AI to wyjątkowo groźne lizusy. Naukowcy biją na alarm
Technologie
Polskie firmy coraz częściej myślą o suwerenności cyfrowej
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Technologie
Chiny szykują się do wojny przyszłości. Mózgiem ma być DeepSeek
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama