Atrakcyjny opis oraz dobrze zrobione zdjęcia to początek udanego procesu sprzedaży. Wbrew pozorom napisanie anonsu w portalu nie jest łatwe. Teraz ma w tym pomóc sztuczna inteligencja. I to nawet bez oglądania domu.
Kanadyjski startup Listing AI stworzył algorytm, który dzięki sztucznej inteligencji potrafi stworzyć ogłoszenie, które będzie wyglądało jak napisane przez człowieka. Użyje specyficznych określeń i z detalami, opisując wszystkie konieczne potencjalnym kupującym informacje. Wystarczy AI podać niezbędne informacje na temat domu, a algorytm opracuje stosowny tekst – pisze CNN.
CZYTAJ TAKŻE: Apka z AI zastąpi architekta wnętrz. Sam zaprojektujesz mieszkanie
Założyciel Listing AI Mustafa al-Hayali zapewnia, że algorytm wykonuje od 80 do 90 proc. pracy, którą dotychczas musiał wykonać człowiek. AI ma nie tyle w tej pracy zastąpić człowieka, ile znacznie ułatwić mu pracę.
Al-Hayali, który pracuje jako starszy programista w kanadyjskiej platformie Shopify, wpadł na pomysł stworzenia algorytmu piszącego opisy domów, kiedy stał się właścicielem domu w Toronto. Wraz z kolegą Coreyem Pollockiem, także pracującym w Shopify, doszli do wniosku, że wiele opisów domów na stronach deweloperów było niedokładnych, nieaktualnych albo skopiowanych z innych stron albo z opisów innych domów. Generalnie niewiele się zgadzało.