Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 13.05.2025 23:07 Publikacja: 13.05.2025 07:00
Samoloty firmy Natilus mają być bardziej komfortowe i zużywać nawet o połowę paliwa mniej
Foto: mat. pras.
Choć dominujące na rynku lotniczym koncerny Boeing i Airbus od lat pracują nad nową, bardziej opływową konstrukcją określaną jako blended wing body (BWB), czyli dosłownie układ mieszany skrzydła (jest jeszcze tradycyjny i latające skrzydło), w związku z tym, że nie są w stanie nadążyć za popytem na tradycyjne samoloty, dotąd nie spieszyły się specjalnie z tymi pracami. Nowe konstrukcje wymagają dużych wydatków na badania i rozwój, certyfikacji, a może nawet dostosowania lotniskowej infrastruktury. Modele takie jak dwupokładowy A380 Airbusa, okazywały się ślepymi uliczkami albo, jak lżejszy Dreamliner Boeinga, w gruncie rzeczy były liftingiem.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Sztuczna inteligencja już ruszyła z rewolucją w medycynie, a pacjenci zamiast diagnozować się u specjalistów, ch...
Australijscy naukowcy opracowali technologię inżynierii białek, która skróci procesy zachodzące w komórkach ssak...
NtechLab, moskiewska firma technologiczna, opracowała system AI, który potrafi rozpoznać twarz w masce, a co wię...
Chiny są już w stanie sterować pszczołami za pomocą „najlżejszego na świecie chipu mózgowego”. Mogą je wykorzyst...
Po najnowszej aktualizacji generatywna sztuczna inteligencja od xAI nie gryzie się w język. Bot, szkolony m.in....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas