Reklama

Rewolucja w lotach pasażerskich. Maszyny o dziwnym kształcie zdominują niebo

Tańsze bilety i większy komfort. Zamiast „rur ze skrzydłami”, konstrukcji od 100 lat stanowiącej podstawę lotnictwa, już za kilka lat pojawią się oszczędne samoloty, wyglądające jak manty, łączące kadłub i skrzydła w jedną aerodynamiczną strukturę.

Aktualizacja: 13.05.2025 23:07 Publikacja: 13.05.2025 07:00

Samoloty firmy Natilus mają być bardziej komfortowe i zużywać nawet o połowę paliwa mniej

Samoloty firmy Natilus mają być bardziej komfortowe i zużywać nawet o połowę paliwa mniej

Foto: mat. pras.

Choć dominujące na rynku lotniczym koncerny Boeing i Airbus od lat pracują nad nową, bardziej opływową konstrukcją określaną jako blended wing body (BWB), czyli dosłownie układ mieszany skrzydła (jest jeszcze tradycyjny i latające skrzydło), w związku z tym, że nie są w stanie nadążyć za popytem na tradycyjne samoloty, dotąd nie spieszyły się specjalnie z tymi pracami. Nowe konstrukcje wymagają dużych wydatków na badania i rozwój, certyfikacji, a może nawet dostosowania lotniskowej infrastruktury. Modele takie jak dwupokładowy A380 Airbusa, okazywały się ślepymi uliczkami albo, jak lżejszy Dreamliner Boeinga, w gruncie rzeczy były liftingiem.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Technologie
Grok znów szaleje. Elon Musk musiał zablokować swoją sztuczną inteligencję
Technologie
Przełom w robotyce. Wiadomo, kiedy humanoidy masowo wejdą do fabryk i domów
Technologie
Były inżynier Google: AI zniszczy nas na 95 proc. „Jak auto bez hamulców”
Technologie
AI może doprowadzić do groźnej choroby. Eksperci ostrzegają
Technologie
Armia USA kupi auta Elona Muska, aby… zniszczyć rakietami. Powód zaskakuje
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama