Samochody elektryczne mogą być tańsze niż samochody spalinowe — ale tylko wtedy, gdy kierowcy mają łatwy dostęp do punktów ładowania. Dla osób mieszkających w budynkach wielorodzinnych lub w centrach miast infrastruktura ładowania jest często trudnodostępna. Amerykańscy naukowcy znaleźli genialnie, proste rozwiązanie.
Zespół badaczy z Uniwersytetu Stanowego Pensylwanii opracował skalowalny model umożliwiający projektowanie, analizę i ocenę wykorzystania latarni ulicznych jako taniej i sprawiedliwej społecznie opcji ładowania EV. Następnie zainstalowano 23 punkty ładowania wbudowane w latarnie uliczne w Kansas City (Missouri) i przetestowano opracowane założenia. Naukowcy odkryli, że takie stacje ładowania — w porównaniu z tradycyjnymi — są tańsze, szybsze w instalacji, bardziej przyjazne środowisku oraz wygodniejsze i bardziej dostępne dla użytkowników — informuje portal ScienceDaily.com.
Czytaj więcej
Technologia, którą właśnie ujawnił chiński gigant Huawei, ma szansę zrewolucjonizować sektor elek...
Latarnie uliczne jako tanie punkty ładowania samochodów elektrycznych
Naukowcy wyjaśnili, że inspiracją do tego projektu był fakt, iż wielu mieszkańców bloków i budynków wielorodzinnych — szczególnie w centrach miast — nie ma dostępu do domowych ładowarek, ponieważ nie dysponuje własnym garażem. Xianbiao „XB” Hu, profesor nadzwyczajny inżynierii lądowej i środowiskowej, powiedział portalowi, że naturalnym sposobem ładowania samochodów na ulicy są latarnie, które mają własne zasilanie i zazwyczaj należą do władz miejskich, co ułatwia ich adaptację. Ich lokalizacja — często przy miejscach postojowych i w rejonach o dużym natężeniu ruchu — sprawia, że idealnie nadają się do obsługi mieszkańców i odwiedzających.
Czytaj więcej
Podczas demonstracji na żywo akumulator do samochodu elektrycznego opracowany przez brytyjski sta...