Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że właśnie tylu aktywnych użytkowników zdobyła usługa przez rok działania. [b]Biedronka[/b] traktuje ją jako jeden z wielu dodatkowych projektów do podstawowej działalności. Wirtualny operator korzysta z infrastruktury [b]Polskiej Telefonii Cyfrowej[/b].

Dyskontowa sieć Biedronka jako wirtualny operator MVNO zadebiutowała w styczniu 2009 r. Wtedy minuta rozmowy do wszystkich sieci (bez [b]Play[/b]) kosztowała 0,33 zł a sms 0,14 zł. Teraz firma podaje na stronie, że minuta połączenia (bez Play) kosztuje 0,25 zł.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że ma ok 70 tys. aktywnych użytkowników. Nie wiadomo jednak dokładnie, ile kart SIM zostało rozdanych czy sprzedanych. – To dla nas usługa dodatkowa, jedna z wielu jakie oferujemy w sklepach. Chodzi o przyciągniecie i utrzymanie klientów, a nie strategiczny biznes – mówił na ostatniej konferencji prasowej Pedro[b] Pereira da Silva[/b], [i]country manager[/i] [b]Jeronimo Martins[/b] w Polsce, do którego należy sieć Biedronka. Jest to największa firma handlowa w naszym kraju, ma niemal 1,7 tys. sklepów a jej obroty za 2010 r. wyniosły 19,2 mld zł.

Nie jest to jedyna firma handlowa, która działa jako MVNO. Usługi telekomunikacyjne pod marką MOVA sprzedaje także [b]Carrefour[/b]. W ubiegłym roku pozbył się jednak udziałów w spółce [b]CP Telecom[/b], prowadzącej projekt, na rzecz [b]Integer.pl[/b]. Jak wynika z raportu jego spółka zależna [b]A4[/b] za akcje z dwóch emisji (A i B) CP Telecom (przejmując ją wraz z zadłużeniem), zapłaciła w sumie 2 euro.