Wczoraj wieczorem Polska Telefonia Cyfrowa poinformowała oficjalnie o prolongacie na kolejne dwa lata umowy sponsoringowej z Ekstraklasa S.A. – spółką organizującą rozgrywki pierwszej ligi piłkarskiej w Polsce. Wartości umowy nie podano. Szacowana jest na kilkadziesiąt milionów złotych.

Ekstraklasa S.A. zmieniła zasady rozgrywek w najbliższym sezonie tak, że rozegranych zostanie o 56 meczy więcej. To prawdopodobnie pozwoliło lidze obronić wartość umowy sponsoringowej.

– Grupa T-Mobile angażuje się w sponsoring piłki nożnej – lig, reprezentacji, czy klubów – w wielu krajach. To najważniejsza dyscyplina sportowa na całym świecie. W Polsce liczy się jeszcze siatkówka, ale tam już działa jeden z naszych konkurentów. Nie rozważaliśmy angażowania się w żadne inne dyscypliny sportu – mówił wczoraj Miroslav Rakowski, prezes zarządu PTC.

Konkurencyjny Orange jest obecnie sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski, a Plus wspiera polską siatkówkę.