Firma Asbis, dystrybutor IT zapowiada, że sprzeda w tym roku w Polsce co najmniej 100 tys. smartfonów pod własną marką Prestigio.

– Te 100 tys.  to plan minimum, liczymy, że wynik będzie znacznie lepszy – mówi Dariusz Rylski, product manager Prestigio w Polsce.

Prestigio liczy, że w Polsce ulokuje około 10 proc. sprzedaży swych smartfonów w Europie. – Sytuacja w Polsce jet specyficzna, bo 80 proc. urządzeń sprzedaje się przez operatorów. A nie jest łatwo trafić do tego kanału sprzedaży. My obecnie czynimy takie starania i niebawem pierwszy model naszego smarfona powinien zacząć sprzedawać jeden z operatorów – mówi Rylski.

Asbis wprowadził do oferty w Polsce smartfony Prestigio w listopadzie 2012 r. i do końca ubiegłgeo roku sprzedał ich około 15 tys.

Prestigio podjęło ostatnio współpracę z Intelem i efektem tego jest wprowadzenie do polskiej oferty Prestigio pierwszego smartfona (model MultiPhone 5430) z procesorem Intel Inside. Rylski zakłada, że 5 proc. sprzedawnych w Polsce smartfonów Prestigio będzie miało procesory Intela.