Według Orange Play nie zarabia na BlackBerry

Publikacja: 23.11.2011 18:04

Orange poinformowało, że obecnie ma około 30 tys. biznesowych użytkowników usług BlackBerry. Operator nie zamierza jednak walczyć cenowo z Playem na rynku indywidualnym oferującym usługę Blackberry za 10 zł, bo według Organe to nieopłacalne w sytuacji, kiedy sieć musi odprowadzić za każdego użytkownika usługi BlackBerry około 8 zł do producenta tych telefonów, firmy RIM.

Nie znaczy to jednak, że Orange nie będzie kusić klientów indywidualnych samrtfonami BalckBerry – Wprowadzony przez nas obecnie model BlackBerry Curve 9360 jest on skierowany do klientów firmowych, ale będziemy go sprzedawać w takiej cenie (aparat za 1 zł plus około 100 zł za miesięczny abonament internetowy), że powinien on zainteresować także klientów indywidualnych – mówi Maciej Kocięcki, dyrektor usług internetowych i aplikacji biznesowych w Orange.

– BlackBerry posiada w ofercie 5 nowych typów smart fonów, z których 9360 jest najlepszy dla osób, które chcą zsynchronizować pracę i rozrywkę oraz umożliwić korzystanie ze wszystkich najpopularniejszych serwisów społecznościowych – powiedział Paul Lucier dyrektor zarządzający regionu Northern Europe & Russia RIM.

Dla nowych abonentów oraz klientów przedłużających kontrakt aparat dostępny będzie za 1,23 zł w abonamencie za 95 zł netto w planie z internetem przy umowie 24-miesięcznej. Dla użytkowników w usługach BlackBerry BIS (Blackberry Internet Service- e-mail i dostęp do internetu z terminali Blackberry) i BlackBerry BES (poczta elektroniczna z innych serwisów) nielimitowana będzie transmisja danych.

W przeciwieństwie do poprzednich modeli 9360 posiada wsparcie dla GPS i Wi-Fi. Oferta Orange obejmuje bezpłatną nawigację przez 24 miesiące trwania umowy (poza promocją -20,48 zł netto miesięcznie).

Maciej Kocięcki zaznaczył, że dzięki umowie na wyłączność nawigacja NaviEksperta dostępna będzie posiadaczom telefonu BlackBerry tylko w sieci Orange.

Orange poinformowało, że obecnie ma około 30 tys. biznesowych użytkowników usług BlackBerry. Operator nie zamierza jednak walczyć cenowo z Playem na rynku indywidualnym oferującym usługę Blackberry za 10 zł, bo według Organe to nieopłacalne w sytuacji, kiedy sieć musi odprowadzić za każdego użytkownika usługi BlackBerry około 8 zł do producenta tych telefonów, firmy RIM.

Nie znaczy to jednak, że Orange nie będzie kusić klientów indywidualnych samrtfonami BalckBerry – Wprowadzony przez nas obecnie model BlackBerry Curve 9360 jest on skierowany do klientów firmowych, ale będziemy go sprzedawać w takiej cenie (aparat za 1 zł plus około 100 zł za miesięczny abonament internetowy), że powinien on zainteresować także klientów indywidualnych – mówi Maciej Kocięcki, dyrektor usług internetowych i aplikacji biznesowych w Orange.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu