Komórki z hiperwysokim IQ
Mirosław Konkel
W wielu branżach, np. informatycznej, medialnej czy ochroniarskiej, stały kontakt z fachowcami, specjalistami i menedżerami jest nieodzowny. Nic dziwnego, że producenci, dystrybutorzy i firmy stają na głowie, by uzbroić pracowników w aparaty komórkowe wyposażone w jak najlepsze możliwości stosownie do stanowiska, funkcji i zakresu obowiązków użytkownika.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=132729# (dostęp płatny)
Prywatne urządzenie na służbie
Mirosław Konkel
Jedni mówią o BYOD (bring your own device), drudzy — o konsumeryzacji IT. Mniejsza o nazwy. Z grubsza chodzi o to, aby pracownicy mogli posługiwać się urządzeniami prywatnymi do realizacji zadań służbowych. Zezwala na to już 78 proc. europejskich i amerykańskich przedsiębiorstw, jeśli wierzyć wynikom najnowszego badania Forrester Consulting przeprowadzonego na zlecenie firmy Trend Micro. I podobno wynika z tego wiele korzyści. Na przykład brytyjski dostawca rozwiązań wirtualizacyjnych Citrix chwali się, że trzy lata od uruchomienia wpisującego się w filozofię BYOD programu spółka osiągnęła 20 proc. oszczędności kosztów.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=132725# (dostęp płatny)
Medialny top menedżerów
MK
Najbardziej medialnym polskim bossem — i to nie tylko w branży telekomunikacyjnej — został ponownie, po trzech miesiącach przerwy, Maciej Witucki (1) — wynika z najnowszego, lipcowego rankingu Instytutu Monitorowania Mediów. Szef TP znalazł się na szczycie dzięki sugestiom dotyczącym współpracy z Netią i deklaracjom zapewnienia smartfonów za 1 zł, zgodnie z oczekiwaniami klientów.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=132727# (dostęp płatny)
Smartfon dobry do wszystkiego
Adam Getka, technical presales manager, Samsung Electronics Polska
W wykorzystaniu biznesowym ważne są przede wszystkim funkcje i aplikacje, które pozwalają przy użyciu smartfona na normalne prowadzenie pracy. Pomaga duży ekran, np. w modelu Galaxy Note jest wyświetlacz o przekątnej 5,3-cala, który ułatwia przeglądaniestron biznesowych i korzystanie z różnych aplikacji.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=132731# (dostęp płatny)
[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]
Audytel: telekomy na mniejszym plusie
Urszula Zielińska
Słabszy wzrost gospodarczy to wolniejszy wzrost sieci komórkowych – ocenia firma doradcza i tnie prognozy. Ale pozostaje optymistą. Audytel w najnowszym raporcie obniżył prognozy wartości rynku telekomunikacyjnego w Polsce. Wcześniej szacował, że powiększy się on w 2012 r. o 2,2 mld zł, a po korekcie spodziewa się wzrostu o 1,6 mld zł, czyli o 3,4 proc., do 48,58 mld zł.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1164301_Audytel:_telekomy_na_mniejszym_plusie.html (dostęp płatny)
Dekodery na poczcie, ale bez dofinansowania
Magdalena Lemańska, Piotr Mazurkiewicz, Agnieszka Stefańska
Do pierwszych odłączeń analogowego sygnału naziemnej telewizji (czyli tej odbieranej z anteny pokojowej lub dachowej) dojdzie już 7 listopada w Lubuskiem. Osoby, które nie będą tam do tego czasu miały telewizora lub dekodera zdolnego do odbierania tej usługi w nowszej, cyfrowej technologii ani nie mają sieci kablowej czy platformy satelitarnej, stracą możliwość odbioru sygnału telewizyjnego.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1164300_Dekodery_na_poczcie_ale_bez_dofinansowania.html (dostęp płatny)
Konkurenci Apple’a czekają na premierę nowego iPhone’a
Piotr Kościelniak
Specjaliści od marketingu spod znaku nadgryzionego jabłuszka wiedzą, jak budować napięcie. Oficjalnie nie wiadomo nic, jednak informacje o iPhonie 5 regularnie trafiają na internetowe blogi, a chińscy producenci akcesoriów mają nawet w ofercie dodatki do niego. Na premierę przygotowują się również konkurenci – Samsung i Nokia już zaprezentowały smartfony mające rywalizować z iPhone’em.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1164234_Konkurenci_Apple%E2%80%99a_czekaja_na_premiere_nowego_iPhone%E2%80%99a.html (dostęp płatny)
Rada zbada sprawę płatnych meczów
Magdalena Lemańska
KRRiT przepyta wszystkie firmy o szczegóły negocjacji w sprawie pokazywania odpłatnie pierwszych meczów eliminacyjnych do mundialu. Włączy też do sprawy UOKiK. Chodzi o ustalenie, czy nadanie spotkań eliminacyjnych do mundialu w 2014 r. reprezentacji Polski z Czarnogórą i Mołdawią wyłącznie w ramach płatnej oferty złamało zapisy ustawy o radiofonii o telewizji czy też nie. Ustawa głosi, że rozgrywki tej rangi powinny być nadawane na otwartej antenie, ale żaden z największych nadawców (Polsat, TVN i TVP) nie był zainteresowany ofertą.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1164303_Rada_zbada_sprawe_platnych_meczow.html (dostęp płatny)