Apple Music może mieć już 10 mln płatnych subskrybentów

Tak szacuje „The Financial Times”. Jego rozmówcy twierdzą, że z takim tempem wzrostu Apple Music ma szansę zawojować lidera rynku streamingowanej muzyki na świecie – Spotify – już w przyszłym roku.

Publikacja: 11.01.2016 16:57

Start nowego serwisu streamingującego muzykę, wpisanego w nowy system operacyjny Apple w połowie minionego roku był w branży sporym wydarzeniem. Kluczowe było jednak to jak duża grupa z testujących go użytkowników zacznie za serwis po trzech miesiącach testów płacić. Pod koniec października szef Apple, Tim Cook informował, że było to 6,5 mln osób. Teraz „The Financial Times” podaje w oparciu o własne źródła, że jest to już 10 mln. A to z kolei oznacza, ze serwis z jabłuszkiem zdobył tylu płacących klientów zaledwie sześć miesięcy od startu, a wiec w dziesięciokrotnie krótszym czasie niż lider tego rynku – szwedzka platforma Spotify.

Zdaniem rozmówców „FT” Apple Music ma szansę stać się wiodącym płatnym serwisem streamingującym muzykę na świecie w przyszłym roku.

Obecnie liderem  tego rynku pozostaje Spotify, z którego usług odpłatnie (bo jest i wersja bezpłatna dla użytkowników) korzystało w połowie ubiegłego roku  już ponad 20 mln osób. Business Insider szacuje, że na koniec roku mogło to być już nawet 30 mln. Z 10 mln płatnych użytkowników Apple błyskawicznie został więc na tym rynku numerem dwa. Deezer ma subskrybentów 6,3 mln, a Tidal Jaya-Z, który zapowiadał ostrą walkę o płatny rynek strumieniowanej muzyki ( podobnie jak Apple, nie ma wersji umożliwiającej słuchanie w zamian za odbiór reklam) – zaledwie 1 mln.

Wszystkie te szacunki potwierdzają, że rynek muzycznego streamingu wciąż jest na etapie szybkiego wzrostu. Nowi gracze są w stanie pozyskiwać nowych klientów i nie robią tego (a przynajmniej nic na to na razie nie wskazuje) kosztem dłużej istniejącej konkurencji.

Serwis Apple’a, z którego urządzeń szczególnie chętnie korzystają Amerykanie, miał na pewno wpływ na ogromne wzrosty wpływów ze streamingowanej muzyki w USA. Z najnowszych danych dla tego rynku wynika, że liczba utworów odpłatnie streamingowanych w tym kraju w ubiegłym roku prawie się podwoiła (do 317,2 mld), i to pomimo faktu, że poza serwisami streamingowymi wydały w minionym roku swoje nowe albumy dwie wielkie gwiazdy muzyki – Adele i Taylor Swift. – Trudno przecenić udział Apple w wynikach stremingowanej muzyki – komentował Reuterowi David Bakula, szef badań w Nielsen Entertainment.

Polskich wyników cyfrowej muzyki za cały ubiegły rok ZPAV jeszcze nie podliczył. Z niepublikowanych dotąd danych, jakie dostarczył rpkom.pl wynika jedynie, ze w I półroczu ubiegłego roku (a wiec przed startem Apple Music, który działa także w Polsce), wpływy z cyfrowej muzyki wzrosły rok do roku o 25 proc. i stanowiły już 29 proc. całego rynku sprzedaży muzyki na naszym rynku.

Apple Music to nie ostatnia międzynarodowa płatna platforma streamingująca muzykę, z jakiej będą mogli korzystać polscy klienci.Od jesieni płatną muzyczną platformę w USA uruchomił YouTube. YouTube Red na razie nie jest dostępny w Polsce, ale także tutaj można spodziewać się jego startu

Start nowego serwisu streamingującego muzykę, wpisanego w nowy system operacyjny Apple w połowie minionego roku był w branży sporym wydarzeniem. Kluczowe było jednak to jak duża grupa z testujących go użytkowników zacznie za serwis po trzech miesiącach testów płacić. Pod koniec października szef Apple, Tim Cook informował, że było to 6,5 mln osób. Teraz „The Financial Times” podaje w oparciu o własne źródła, że jest to już 10 mln. A to z kolei oznacza, ze serwis z jabłuszkiem zdobył tylu płacących klientów zaledwie sześć miesięcy od startu, a wiec w dziesięciokrotnie krótszym czasie niż lider tego rynku – szwedzka platforma Spotify.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu