Smartfony OPPO, firmy numer 5. na świecie, w Polsce od 31 stycznia

Bloomberg

Chińska marka OPPO zadebiutuje w styczniu w Polsce, Wielkiej Brytanii i Turcji.

OPPO, jak wynika z danych IDC, to piąty pod względem wielkości sprzedaży telefonów gracz na świecie (z udziałem ponad 8 proc.) i drugi w Chinach, gdzie ostro konkuruje ze znanymi w Polsce Huawei i Xiaomi. Należy razem z markami vivo i OnePlus należy do grupy BBK Electronics, która produkuje także telewizory, czy odtwarzacze MP3.

Jak już pisaliśmy, Chińska firma pozyskała głównego dystrybutora – wrocławską spółkę AB. Zawarła również umowy dystrybucyjne z innymi polskimi dystrybutorami: ABC Datą, NTT System i TelForceOne. Za rozwój nowej marki nad Wisłą odpowiadać ma Łukasz Łyżwa, który wcześniej, w ramach ABC Daty, z sukcesem wprowadził do Polski serię produktów pod logo Xiaomi.

CZYTAJ TAKŻE: Wielki chiński producent smartfonów wchodzi do Polski

„Wejście producenta na kolejne europejskie rynki oraz nowe umowy z partnerami takimi jak NTT, ABC Data, TelForceOne oraz głównym dystrybutorem AB, zapewnią Polakom szeroki dostęp do wyjątkowej technologii zamkniętych w pięknie zaprojektowanych urządzeniach mobilnych OPPO” – czytamy w informacji prasowej, przekazanej w środę przez agencję MSL Group.

W ubiegłym roku firma weszła na rynek europejski, zaczynając od Francji, Włoch, Hiszpanii i Holandii i prezentując flagowy model OPPO Find X w Luwrze. Nie wiadomo jeszcze, czy wraz z OPPO do Polski wejdzie siostrzana marka vivo.

CZYTAJ TAKŻE: Zyski Samsunga topnieją przez smartfony i karty pamięci

Według prognoz IDC sprzedaż smartfonów na świecie w 2018 roku miała spaść o 3 proc. Polska pozostaje zaś wciąż rynkiem rosnącym.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Podatkowe uderzenie zachwieje polską branżą IT. Zyska Ukraina

Przez podatkowe uderzenie w dobrze zarabiających profesjonalistów możemy stracić mocną pozycję na rynku usług ...

System rozpoznawania twarzy ochroni Taylor Swift przed stalkerami

Borykająca się z problemem natrętnych fanów gwiazda muzyki pop Taylor Swift idzie na wojnę ...

Sharp chce wyszarpać kawał polskiego rynku smartfonów

Japoński koncern dobrze znany m.in. z produkcji telewizorów, chce podbić europejski rynek urządzeń mobilnych, ...

E-handel: Telefony dobiją sklepy stacjonarne

W najbliższych latach wartość zakupów przez smartfony czy tablety ma w Polsce rosnąć o ...

Oprogramowanie na zlecenie może być hitem outsourcingu

W Polsce powstaje duża platforma IT. To pierwsza tego typu w Europie Środkowo-Wschodniej inicjatywa ...

Gry polską przepustką do globalnej elity

Świetny debiut spółki BoomBit potwierdza, że branża ta jest fenomenem naszej gospodarki. Jednak do ...