T-Mobile Polska: pierwszy sezon oferty konwergentnej

Publikacja: 26.06.2019 11:37

T-Mobile Polska: pierwszy sezon oferty konwergentnej

Foto: cyfrowa.rp.pl

T-Mobile Polska, który ma ambicję zostać operatorem konwergentnym, podał datę wprowadzenia pierwszej oferty dla klientów indywidualnych, w której będzie światłowodowy dostęp do Internetu.

Pakiety usług obejmujące światłowód pojawią się w ofercie telekomu z grupy Deutsche Telekom 28 czerwca, czyli w najbliższy piątek.

Ich ceny zaczynają się od 99 zł i jak na razie skorzystać z nich może – według sugestii operatora – jedna trzecia gospodarstw domowych w kraju.

„Już dzisiaj w zasięgu infrastruktury światłowodowej partnerów T‑Mobile znajduje się blisko 1/3 gospodarstw domowych w Polsce” – napisał T-Mobile Polska.

Chodzi dziś głównie o zasięg sieci światłowodowych Orange Polska. Operator ten informował w sprawozdaniu za I kwartał br., że ma w zasięgu ponad 3,5 mln gospodarstw domowych, przy czym jest to najprawdopodobniej suma obejmująca także łącza na infrastrukturze Netii czy Inei.

99 zł to opłata za pakiet dla smartfonu z podstawowymi usługami bez limitu i 5 GB Internetu, internet światłowody do 100 Mb/s (na infrastrukturze Orange Polska – bez domów jednorodzinnych i Nexera, w trakcie negocjacji jest umowa z Ineą) oraz najtańszy dostęp do Netfliksa.

W zestawieniu z ofertami pozostałych operatorów konwergentnych: Orange Polska, Cyfrowego Polsatu, czy telewizji kablowych, propozycja T-Mobile wyróżnia się więc poprzez fakt, że obejmuje opłatę za Netflix.

W Orange Polska aby zbudować taki pakiet trzeba obecnie zapłacić około 115 zł: 80 zł za Orange Love Mini (tu światłowód ma prędkość do 300 Mb/s) i 34 zł za Netflix.

Różnice  w atrakcyjności ofert mogą wynikać także z opłat za korzystanie z urządzeń końcowych, takich jak domowy router. Nie mamy jeszcze informacji jak wygląda ta kwestia w T-Mobile Polska. Telekom ten podaje, że za dekoder trzeba dopłacić 10 zł miesięcznie.

Z punktu widzenia abonenta ważne będzie też, jak przebiegać będzie zamówienie i instalacja usługi w lokalu.

„W piątek, 28 czerwca T‑Mobile wprowadza ofertę Magenta 1, obejmującą pakiet usług mobilnych, stacjonarnych i rozrywki w oparciu o najwyższej jakości infrastrukturę mobilną i światłowodową. Operator postawił na staranny dobór elementów oferty i partnerów biznesowych, by zapewnić użytkownikom korzystanie z najlepszych produktów, a nie wszystkich dostępnych na rynku. Magenta 1 wyróżnia się również prostotą na wielu poziomach: zamówienia, korzystania, nawigacji oraz płatności” – taką obietnicę składa operator abonentom.

T-Mobile, podobnie jak Play w usłudze Play NOW, czy IPTV Cyfrowego Polsatu, stawia na telewizję zrywającą z tradycyjnym programmingiem znanym z platform satelitarnych i kablowych.

– Coraz częściej widzimy, że klienci są przytłoczeni niezliczoną liczbą ofert i wariantów usług. Poszukują prostych i najlepszych produktów, jednak szum komunikacyjny często uniemożliwia im dokonanie optymalnego wyboru. T‑Mobile postanowił to zmienić. Dzięki ofercie Magenta 1 stajemy się dla klientów partnerem, który zdejmuje z nich ciężar wyszukiwania wielu rozwiązań i podejmowania wielu decyzji. Zamiast oferować klientom wszystko, co jest ogólnie dostępne na rynku, dajemy im wybór spośród wyłącznie najlepszych usług w prostym i czytelnym pakiecie. Strach przed ominięciem optymalnych ofert zamieniamy na radość z korzystania z produktów najwyższej jakości –mówi cytowany w informacji prasowej Andreas Maierhofer, prezes  T‑Mobile Polska.

W ramach oferty wideo użytkownicy mogą wybrać dodatkowo płatne pakiety programowe Eleven Sports, czy pakiety Ipli (właścicielem obu jest Grupa Cyfrowy Polsat).

Operator zapowiada, że lista ta będzie się wydłużać. „Nowa oferta wpisuje się w długofalową strategię firmy, w ramach której T‑Mobile będzie oferował klientom coraz szerszy zakres usług, ze szczególnym nastawianiem na rozwój produktów dla domu” – podano.

T‑Mobile przygotował również kompleksowe pakiety usług dla przedsiębiorstw – Magenta 1 BIZNES. Firmy będą mogły skorzystać z najwyższej jakości nielimitowanego dostępu do sieci bez względu na czas i miejsce prowadzenia działalności: tak samo w biurze, dzięki możliwości skorzystania z dostępu światłowodowego, jak i poza nim, dzięki internetowi mobilnemu.

T-Mobile Polska, który ma ambicję zostać operatorem konwergentnym, podał datę wprowadzenia pierwszej oferty dla klientów indywidualnych, w której będzie światłowodowy dostęp do Internetu.

Pakiety usług obejmujące światłowód pojawią się w ofercie telekomu z grupy Deutsche Telekom 28 czerwca, czyli w najbliższy piątek.

Pozostało 93% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu