ITI Neovision kupuje Kino Świat

Publikacja: 14.08.2019 17:06

ITI Neovision, właściciel platformy satelitarnej nc+ kontrolowany przez francuski koncern Vivendi poinformował dziś, że przejmie kontrolę nad największym dystrybutorem filmów – Kino Świat. Zamierza kupić 70 proc. akcji od założycieli. Twórcami dystrybutorskiej spółki są Tomasz Karczewski i Marcin Piasecki. Według komunikatu, zachowają mniejszościowy pakiet i będą – jak zapewniono  – „brali aktywny udział w kierowaniu i dalszym rozwijaniu” filmowej spółki.

W komunikacie nie zdradzono formuły transakcji, ani jej wartości. Piotr Kaniowski, rzecznik nc+ w odpowiedzi na nasze pytania podał, że jego firma kupuje istniejące akcje, ale nie ujawni ani wartości transakcji ani wpływu jakie może ona mieć na wyniki platformy w przyszłości.

W 2017 r. Kino Świat miał około 144 mln zł przychodu i około 10 mln zł zysku netto.

Firma jest największym polskim dystrybutorem filmów fabularnych. Wprowadziła na ekrany kin m.in. „Kler” Wojciecha Smarzowskiego, komedię romantyczną „Listy do M.”, czy hity Patryka Vegi. W sumie dysponuje katalogiem ponad 2 tysięcy godzin filmów kinowych i telewizyjnych (1200 produkcji). Kino Świat jest także koproducentem polskich i zagranicznych filmów.

Strony transakcji zawarły na razie umowę przedwstępną. Transakcja wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

To nie pierwsza zmiana, dotycząca ITI Neovision. Operator podał niedawno, że przejdzie rebranding na Platforma Canal+.

Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu