– Oferując swoje produkty tylko dużym firmom i sprzedając je wyłącznie bezpośrednio, nie mieliśmy szans rozwijać się tak szybko, jak byśmy chcieli – powiedział rpkom.pl Jakub Abramczyk, szef Avaya w Polsce, Czechach i Słowacji. Spółka chce skusić małe i srednie firmy nowymi produktami, takimi jak centrala IP Office, która wcześniej była oferowana tylko firmom mającym minimum 100 pracowników. Nowa wersja IP Office ma być bardziej elastyczna. – W zależności od zmieniających się potrzeb klienta, nowe funkcje można uruchamiać dokupując odpowiednie licencje – wyjaśnia Abramczyk.

Porzuciwszy bezpośredni kanał sprzedaży, Avaya będzie rozprowadzać swoje produkty przez sieć ok. 500-600 partnerów. Zostaną oni pozyskani między innymi poprzez nowy program partneski Avaya Connect. Większość partnerów dostarczy jednak firme RRC, dystrybutor sprzętu teleinformatycznego. – Nie chcemy być tylko dystrybutorem – rozprowadzaczem pudełek. Mamy duże doświadczenie w dystrybucji produktów data, a Avaya jest gigantem usług głosowych. Razem tworzymy spójna ofertę – stwierdził Radosław Pruchnik, szef RRC Poland.

Partnerstwo obu firm zostało zawarte na czas nieokreślony. Jakub Abramczyk z Avaya nie chciał zdradzić, jakiego wzrostu sprzedaży na polskim rynku spodziewa się spółka po rezygnacji z wyłącznej sprzedaży bezpośredniej.