Multimedia Polska: wzrost przychodów, więcej klientów, możliwe przejęcia

Publikacja: 02.03.2010 00:00

Z końcem 2009 r. Multimedia Polska miała ponad 323 tys, klientów internetu – to 16 proc. więcej niż pod koniec 2008 r. Liczba klientów usług telewizyjnych spółki wyniosła niecałe 700 tys. (ponad 100 tys. abonentów cyfrowej TV). Liczba użytkowników telefonii stacjonarnej wyniosła 216 tys. (wzrost o 10 proc. w ciągu roku).

Przychody firmy w całym 2009 r. wyniosły 526,3 mln zł (rok wcześniej 475,4 mln zł). Zysk EBITDA po korekcie wyniósł 256,1 mln zł (wzrost o 12 proc. rok do roku). Zysk netto Multimediów za 2009 r. to 64,1 mln zł (rok wcześniej 50,3 mln zł). Udany dla firmy był szczególnie czwarty kwartał, w którym zysk netto wzrósł (w porównaniu z analogicznym kwartałem 2008 r.) aż o 152 proc., osiągając 22,2 mln zł.

Przychody firmy w ubiegłym roku rozłożyły się następująco: 50 proc. przyniosły usługi TV, 24,8 proc. – Internet, 22,3 proc. – usługi głosowe oraz 2,9 proc. – inne produkty i usługi. Średni przychód z abonenta Multimedia Polska wyniósł w 2009 r. 65,9 zł (rok wcześniej – 61,5 zł).

Jak zapowiedział Andrzej Rogowski, prezes Multimediów, w tym roku spółka chce przyspieszyć tempo zdobywania klientów usług telefonii stacjonarnej w technologii VoIP. Nie wykluczył także dalszego spadku ARPU z usługi głosowej. Średnioroczne ARPU telefoniczne Multimediów wyniosło w 2009 r, 34,77 zł wobec 37,69 zł w 2008 r. – Będziemy oferować klientom więcej minut, szerszy wachlarz produktów i niższe opłaty abonamentowe – mówił prezes Multimediów.

Rogowski nie wykluczył też, że w tym roku operator może przejąć sieć o kilkudziesięciu tysiącach abonentów. Wcześniej informował, że ceny, jakich oczekują sprzedający są zbyt wysokie. – Wydaje mi się, że część moich kolegów zrozumiała to, co mówiłem od pewnego czasu. Zmianę ich podejścia wymusiły w pewnym stopniu działania Telekomunikacji Polskiej i grupy Polsatu, które wchodzą na kolejne rynki z szerszą ofertą usług. Dla części małych przedsiębiorców to moment, aby zdecydować między doinwestowaniem sieci a wyjściem z inwestycji. Dlatego rozmawiamy, dyskutujemy, niektóre z omawianych transakcji być może uda się zrealizować w tym roku. Jest wśród nich też sieć o kilkudziesięciu tysiącach abonentów – powiedział Rogowski.

W ubiegłym roku nakłady inwestycyjne Multimediów wyniosły 198,6 mln zł. W tym roku (nie licząc przejęć) mają być o kilkanaście procent niższe.

– współpraca Urszula Zielińska

Z końcem 2009 r. Multimedia Polska miała ponad 323 tys, klientów internetu – to 16 proc. więcej niż pod koniec 2008 r. Liczba klientów usług telewizyjnych spółki wyniosła niecałe 700 tys. (ponad 100 tys. abonentów cyfrowej TV). Liczba użytkowników telefonii stacjonarnej wyniosła 216 tys. (wzrost o 10 proc. w ciągu roku).

Przychody firmy w całym 2009 r. wyniosły 526,3 mln zł (rok wcześniej 475,4 mln zł). Zysk EBITDA po korekcie wyniósł 256,1 mln zł (wzrost o 12 proc. rok do roku). Zysk netto Multimediów za 2009 r. to 64,1 mln zł (rok wcześniej 50,3 mln zł). Udany dla firmy był szczególnie czwarty kwartał, w którym zysk netto wzrósł (w porównaniu z analogicznym kwartałem 2008 r.) aż o 152 proc., osiągając 22,2 mln zł.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Telekomunikacja
Bezprzewodowy internet rozkwitnie dzięki 5G. Najnowsze prognozy Ericssona
Materiał Promocyjny
THE FUTURE OF FINANCE
Telekomunikacja
Aukcja częstotliwości dla sieci 5G rusza 22 czerwca. Kto weźmie udział?
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej