– Wobec rosnącej konsumpcji treści multimedialnych na różnych urządzeniach, konkurencja o zasoby radiowe między operatorami komórkowymi i telewizją będzie rosła. Działania takie, jak ogłoszony niedawno konkurs na nowy multipleks, premiują nadawców telewizyjnych – uważa Emil Konarzewski, partner zarządzający w firmie doradczej Audytel w rozmowie z PAP.
Konarzewski nawiązał do ogłoszonego w ub. tygodniu konkursu na rezerwację częstotliwości z zakresu 174–230 MHz na naziemne nadawanie cyfrowych programów telewizyjnych na nowym multipleksie (tzw. MUX8). Mają się na nim znaleźć dwa lub trzy programy Telewizji Polskiej oraz cztery inne kanały. Termin składania ofert upływa 29 kwietnia.
– Ogłoszony przez UKE konkurs był oczekiwany od dawna, zwłaszcza przez nadawców, którzy chcieli umieścić w swojej ofercie więcej programów HD, ponieważ na istniejących multipleksach tego miejsca jest już mało – powiedział Konarzewski.
– Nie wydaje się, aby ten przetarg w znaczący sposób zmienił istotnie układ sił pomiędzy głównymi nadawcami – dodał.
Zdaniem Konarzewskiego przydzielenie kolejnych częstotliwości na potrzeby telewizji naziemnej pokazuje, że nadawcy telewizyjni mają dużą siłę przetargową względem operatorów telekomunikacyjnych. Ci drudzy walczą teraz w aukcji o częstotliwości wykorzystywane do usług internetu mobilnego w technologii LTE.