Przegląd prasy rpkom.pl – piątek 20 marca

Publikacja: 20.03.2015 07:30

[srodtytul]Puls Biznesu[/srodtytul]

Każdy biznes w końcu trafi do Internetu

Światy offline i online coraz bardziej się przenikają. Przedsiębiorcy powinni wykorzystać tkwiący w tym zjawisku potencjał

Polacy przeciętnie robią zakupy online raz w miesiącu, najczęściej w serwisach aukcyjnych. Odwiedza je 92 proc. konsumentów. Równie spora grupa, bo 74 proc., zagląda do e-sklepów. W sieci kupują głównie: odzież i obuwie, zabawki i artykuły dla dzieci, kosmetyki i perfumy, a także sprzęt RTV/AGD i komputerowy — to wnioski z najnowszego badania domu mediowego Mindshare Polska.

http://pulsbiznesu.pb.pl/4036918,57414,kazdy-biznes-w-koncu-trafi-do-internetu (dostęp płatny)

E-booki przez telefon

T-Mobile zainteresował się ofertą Legimi i podpiął pod swoje usługi koncept czytania e-booków w abonamencie.

http://pulsbiznesu.pb.pl/4036916,32118,e-booki-przez-telefon (dostęp płatny)

Skandynawowie budują zielone centrum danych

W szwedzkim mieście Falun powstaje EcoDataCenter

Będzie to jedno z 13 centrów danych na świecie spełniających najwyższe standardy bezpieczeństwa przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnej wydajności.

http://pulsbiznesu.pb.pl/4036904,44100,skandynawowie-buduja-zielone-centrum-danych (dostęp płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita [/srodtytul]

PIR powoli umiera

W programie „Inwestycje polskie” będą duże zmiany – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. Sztandarowy program poprzedniego gabinetu, zapowiedziany w tzw. drugim exposé premiera Donalda Tuska, zostanie ostro zmodyfikowany. Rząd Ewy Kopacz chce już w kwietniu zmienić jego model biznesowy. Do tej pory program opierał się na dwóch filarach: spółce Polskie Inwestycje Rozwojowe (PIR) i państwowym Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK). Teraz, jak dowiaduje się „Rzeczpospolita”, praktycznie zostaną one połączone.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1271532-PIR-powoli-umiera.html (dostęp płatny)

Kiedy można efektywnie ograniczyć sprzedaż przez internet

Kanał sprzedaży w sieci stanowi jedną z podstawowych form dystrybucji towarów. Dzięki powszechnej dostępności i łatwości w dotarciu do odbiorcy sprzedaż online umożliwia przedsiębiorcom potencjalnie nieograniczone możliwości zbytu towarów kontrahentom z różnych obszarów geograficznych.  O ile z punktu widzenia odbiorcy końcowego możliwość nieograniczonego zakupu towaru przez Internet stanowi coraz częściej podstawowy element decyzji zakupowych, o tyle w praktyce zdarza się, że przedsiębiorcy w celu ochrony swoich interesów gospodarczych mogą dążyć do ograniczenia sprzedaży internetowej.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1271392-Kiedy-mozna-efektywnie-ograniczyc-sprzedaz-przez-internet.html (dostęp płatny)

Kup przez internet, użyj i zwróć bez sankcji

Przepisy nie zabraniają używania rzeczy kupionej przez internet. Nabywca ma 28 dni na delektowanie się, np. książką – zauważa prawnik.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1271507-Kup-przez-internet-uzyj-i-zwroc-bez-sankcji.html (dostęp płatny)

Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska