Parkiet
Świadomy biznes czy marketingowe mydlenie oczu?
John Mackey to współzałożyciel sieci sklepów spożywczych Whole Foods Market. Raj Sisodia to natomiast jeden ze współczesnych guru marketingu, współzałożyciel Conscious Capitalism Institute. Razem napisali książkę mającą przekonać, że tzw. świadomy kapitalizm opłaca się zarówno przedsiębiorcom, jak i akcjonariuszom, klientom, pracownikom oraz ogólnie całej planecie Ziemi. Nie ukrywają przy tym, że ich celem jest naprawa marki kapitalizmu, tak by nie kojarzył się on z chciwością. By to zrobić, kapitaliści muszą być społecznie odpowiedzialni, kierować się misją i dążyć do wyższych celów. W ten sposób nie tylko zadbają o przyszłość świata, ale też sprzedadzą więcej swoich produktów sączącym sojowe latte wielkomiejskim hipsterom. Wywód ten spodoba się z pewnością wielu biznesowym coachom i korporacyjnym wyjadaczom. Nadaje bowiem nowy sens wielu podejmowanym przez nich działaniom. Wszak nawet często krytykowane korporacje, jak Amazon czy Google, pokazywane są w tej książce jako przykłady firm społecznie odpowiedzialnych. Wygodnie jest bowiem przedstawiać swój biznes jako sposób na zbawianie świata.
http://archiwum.parkiet.com/artykul/794756_Swiadomy_biznes_czy_marketingowe_mydlenie_oczu.html (dostęp płatny)
Puls Biznesu
Singapur uczy nas hodować fintechy
Jeden z najbardziej prężnych rynków fintechowych na świecie stworzono zaledwie w dwa lata. Kluczowe były: wola polityczna i dobre podejście do ludzi z talentem. Kilka tygodni temu Komisja Nadzoru Finansowego podpisała umowę o partnerstwie i wymianie informacji z nadzorem w Singapurze. Mogą na tym skorzystać polskie fintechy. Jeszcze niedawno Singapuru nie było na fintechowej mapie świata, na której najjaśniejszym punktem był Londyn jako globalne centrum innowacji finansowych. Wydawało się, że tak już zostanie, nie ma miejsca dla kolejnych hubów — zwłaszcza na peryferiach.
https://www.pb.pl/singapur-uczy-nas-hodowac-fintechy-900496 (dostęp płatny)
Dolewanie paliwa fintechom
Ułatwienia prawne, kapitał prywatny i państwowy oraz współpraca z bankami — dzięki temu rozkwitną młode firmy technologiczne w sektorze finansowym – mówi Jadwiga Emilewicz, wiceminister rozwoju (wywiad).
https://www.pb.pl/dolewanie-paliwa-fintechom-900495 (dostęp płatny)
Polski sukces dopiero za cztery lata
Szanse na międzynarodowe sukcesy polskich start-upów są umiarkowane — uważa Krzysztof Domarecki, inwestor na rynku fint echowym (wywiad).
https://www.pb.pl/polski-sukces-dopiero-za-cztery-lata-900493 (dostęp płatny)
Zamiast gotówki i plastikowej karty
Według szefa polskiego oddziału Mastercard telefon będzie dla swoich użytkowników centrum kontroli świata. — Zmieniające się oczekiwania klientów, bezpieczeństwo operacji finansowych, w tym rozwiązania wykorzystujące dane biometryczne oraz nowe zastosowania urządzeń mobilnych — to trzy najważniejsze trendy polskiego rynku płatności, które będą odgrywały decydującą rolę w najbliższym czasie — podkreślał Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe, w swoim wystąpieniu na Impact fintech’17 w Katowicach. (Materiał Partnera).
https://www.pb.pl/zamiast-gotowki-i-plastikowej-karty-900491 (dostęp płatny)
Przenosimy kredyt bankowy do świata cyfrowego
Rozmowa z Rafałem Czernikiem, Łukaszem Dziekanem i Pawłem Ostrowskim, założycielami Finai (Materiał Partnera). Skąd pomysł na platformę kredytową FinAi? Jest ona odpowiedzią na bolączki zarówno banków, jak i kredytobiorców. Wychodzi naprzeciw potrzebom obu tych stron, dla których proces udzielania kredytu jest obecnie skomplikowany, sformalizowany, mało przyjazny, czasochłonny i kosztowny. Gdy dodać do tego, że w taki właśnie sposób bierze dziś kredyt większość klientów w Polsce, to widać, że naszą platformę należy uważać za metodę na uporanie się z uciążliwościami związanymi z udzielaniem kredytów w sposób tradycyjny.
https://www.pb.pl/przenosimy-kredyt-bankowy-do-swiata-cyfrowego-900490 (dostęp płatny)