Reklama
Rozwiń

Smartfony wpadły w recesję, ale nie u nas

Już czwarty kwartał z rzędu spada na świecie liczba sprzedanych inteligentnych komórek. Polska konsekwentnie idzie pod prąd temu trendowi. Walka o klienta jeszcze się zaostrzy.

Publikacja: 06.11.2018 21:50

Smartfony wpadły w recesję, ale nie u nas

Foto: Fotolia.com

O 3–4 proc. więcej smartfonów niż przed rokiem sprzedało się w Polsce w III kwartale br., a przychody ze sprzedaży tych łączących się z internetem telefonów o dotykowym ekranie urosły o 13–14 proc. – wynika z szacunków GfK, do których dotarła „Rzeczpospolita”.

To oznacza, że polski rynek pozostaje w kontrze do rynku globalnego, który – wynika z danych IDC oraz Strategy Analytics (SA) – w tym czasie zmalał o kilka procent. Według IDC skurczył się o 6 proc. rok do roku (do 355 mln sztuk). Według SA – nawet o 8 proc. (do 360 mln). Obie firmy zwracają uwagę, że liczba sprzedanych telefonów spada już od czterech kwartałów, a SA mówi nawet o recesji. IDC nadal ma nadzieję, że w 2019 r. producenci ponownie odnotują wzrost.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości