Reklama

Smartfony wpadły w recesję, ale nie u nas

Już czwarty kwartał z rzędu spada na świecie liczba sprzedanych inteligentnych komórek. Polska konsekwentnie idzie pod prąd temu trendowi. Walka o klienta jeszcze się zaostrzy.

Publikacja: 06.11.2018 21:50

Smartfony wpadły w recesję, ale nie u nas

Foto: Fotolia.com

O 3–4 proc. więcej smartfonów niż przed rokiem sprzedało się w Polsce w III kwartale br., a przychody ze sprzedaży tych łączących się z internetem telefonów o dotykowym ekranie urosły o 13–14 proc. – wynika z szacunków GfK, do których dotarła „Rzeczpospolita”.

To oznacza, że polski rynek pozostaje w kontrze do rynku globalnego, który – wynika z danych IDC oraz Strategy Analytics (SA) – w tym czasie zmalał o kilka procent. Według IDC skurczył się o 6 proc. rok do roku (do 355 mln sztuk). Według SA – nawet o 8 proc. (do 360 mln). Obie firmy zwracają uwagę, że liczba sprzedanych telefonów spada już od czterech kwartałów, a SA mówi nawet o recesji. IDC nadal ma nadzieję, że w 2019 r. producenci ponownie odnotują wzrost.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama