Co dalej z Mediatelem

Po sprzedaży Mediatel 4B i stopniowej wyprzedaży detalicznego biznesu giełdowa spółka pełnym frontem wraca do swoich korzeni, czyli biznesu hurtowego. Tyle, że ten rynek bardzo boleśnie dotknął ją w I kwartale. Według prezesa Marcina Kubita, to się nie powinno powtórzyć.

Publikacja: 12.07.2010 07:01

Co dalej z Mediatelem

Foto: ROL

[srodtytul]Sprzedaż się opłaciła[/srodtytul]

– Mediatel potrzebuje gotówki, nie mniej niż inni operatorzy. Aktualnie wszelkie działanie na rynku są kapitałochłonne i wymagają inwestycji. Stwierdzenie, że transakcja z siecią [b]Aster[/b] została przeprowadzona wyłącznie w celu pozyskania gotówki nie jest prawdziwe – ripostuje Marcin Kubit. Jego zdaniem bilans inwestycji w [b]eTela[/b] (który potem zmienił nazwę na Mediatel 4B) był dla grupy korzystny, przynajmniej pod względem finansowym. – Spółka została zakupiona za 8 mln zł plus 300 tys. akcji, a sprzedana za 15 mln zł i umowę serwisową z minimalnym przychodem na poziomie 15 mln zł, czyli od strony finansowej był to bardzo dobry ruch – mówi Marcin Kubit. eTel jednak nigdy nie był przedstawiany przez Mediatela, jako inwestycja kapitałowa, ale sposób na dywersyfikację przychodów i nowy filar spółki. Ten filar właśnie legł w gruzach, a Mediatel zwolna wraca do roli [i]czystego[/i] hurtownika.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa