Reklama
Rozwiń
Reklama

Co dalej z Mediatelem

Po sprzedaży Mediatel 4B i stopniowej wyprzedaży detalicznego biznesu giełdowa spółka pełnym frontem wraca do swoich korzeni, czyli biznesu hurtowego. Tyle, że ten rynek bardzo boleśnie dotknął ją w I kwartale. Według prezesa Marcina Kubita, to się nie powinno powtórzyć.

Publikacja: 12.07.2010 07:01

Co dalej z Mediatelem

Foto: ROL

[srodtytul]Sprzedaż się opłaciła[/srodtytul]

– Mediatel potrzebuje gotówki, nie mniej niż inni operatorzy. Aktualnie wszelkie działanie na rynku są kapitałochłonne i wymagają inwestycji. Stwierdzenie, że transakcja z siecią [b]Aster[/b] została przeprowadzona wyłącznie w celu pozyskania gotówki nie jest prawdziwe – ripostuje Marcin Kubit. Jego zdaniem bilans inwestycji w [b]eTela[/b] (który potem zmienił nazwę na Mediatel 4B) był dla grupy korzystny, przynajmniej pod względem finansowym. – Spółka została zakupiona za 8 mln zł plus 300 tys. akcji, a sprzedana za 15 mln zł i umowę serwisową z minimalnym przychodem na poziomie 15 mln zł, czyli od strony finansowej był to bardzo dobry ruch – mówi Marcin Kubit. eTel jednak nigdy nie był przedstawiany przez Mediatela, jako inwestycja kapitałowa, ale sposób na dywersyfikację przychodów i nowy filar spółki. Ten filar właśnie legł w gruzach, a Mediatel zwolna wraca do roli [i]czystego[/i] hurtownika.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama