10. KTS: Toya zadowolona z wdrożenia Ipli

Publikacja: 02.06.2011 18:58

– Około połowy naszych abonentów, która ma taką możliwość, poświęca statystycznie kilkanaście minut dziennie na oglądanie pozycji z serwisu Ipla – powiedział podczas trwającej w Sopocie 10. Konferencji Technik Szerokopasmowych Jacek Kobierzycki, prezes zarządu i współwłaściciel łódzkiej sieci kablowej Toya.

Toya wdrożyła serwis, jako widget, na swojej platformie DVB-C. Dostępny jest w usłudze telewizji cyfrowej Toya 3G. Usługa jest obecnie darmowa dla klientów sieci kablowej. Redefine, spółka z grupy Polsatu, nie pobiera od operatora opłat za udostępnienie serwisu Ipla. – Wdrożenie kosztowało obie strony tylko czas i pracę – powiedział Jacek Kobierzycki. – Kiedy w liniowym kanale kończy się odcinek popularnego serialu zainteresowani nim przenoszą się do serwisu VoD na Ipli. Obserwujemy, że widzowie uciekają do serwisu także w czasie bloków reklamowych w liniowej TV – dodał szef Toyi.

Jego zdaniem dla operatorów usług telewizyjnych i dostępowych nie ma ucieczki przed implementacją do swojej oferty serwisów OTT (ang.over-the-top) internetowych wydawców, choćby dzisiaj nawet nie było z tego jeszcze przychodów.

Podczas dyskusji na forum 10. KTS Robert Kowalczyk, szef włocławskiego SatFilmu, wskazywał na trudności z wdrażaniem nowych usług. – Z tego co wiem żaden operator w Europie nie zarobił jeszcze na wdrożeniu wideo na życzenie. Ponosimy wysokie koszty inwestycyjne, które nie chcą się zwracać. Abonenci na fali entuzjazmu interesują się nowinkami w ofercie, ale ich zapał szybko opada. Po cyfrowe STB ustawiały się kolejki, ale wiem od zaprzyjaźnionych operatorów, że po pół roku tylko 5-8 proc. ich użytkowników korzysta z jakichkolwiek bardziej zaawansowanych funkcji – mówił Robert Kowalczyk.

– Być może na razie tylko mała część abonentów interesuje się nowymi usługami, ale nie zapominajmy, że statystycznie 10 proc. najlepszych klientów generuje 25 proc. naszych przychodów. Nowe usługi, to sposób, aby ich nie stracić – ripostował Jacek Kobierzycki.

– Powinniśmy doprowadzić do tego, aby nasz abonent mógł znaleźć maksymalnie dużo treści, jakich poszukuje w naszej ofercie. Nie wyeliminujemy oferty dostawców OTT. Trzeba uzyskać przynajmniej część tego strumienia przychodów – mówił Bogdan Pruszkowski z gdyńskiej Vectry.

rpkom.pl jest medialnym partnerem 10. Konferencji Technik Szerokopasmowych

– Około połowy naszych abonentów, która ma taką możliwość, poświęca statystycznie kilkanaście minut dziennie na oglądanie pozycji z serwisu Ipla – powiedział podczas trwającej w Sopocie 10. Konferencji Technik Szerokopasmowych Jacek Kobierzycki, prezes zarządu i współwłaściciel łódzkiej sieci kablowej Toya.

Toya wdrożyła serwis, jako widget, na swojej platformie DVB-C. Dostępny jest w usłudze telewizji cyfrowej Toya 3G. Usługa jest obecnie darmowa dla klientów sieci kablowej. Redefine, spółka z grupy Polsatu, nie pobiera od operatora opłat za udostępnienie serwisu Ipla. – Wdrożenie kosztowało obie strony tylko czas i pracę – powiedział Jacek Kobierzycki. – Kiedy w liniowym kanale kończy się odcinek popularnego serialu zainteresowani nim przenoszą się do serwisu VoD na Ipli. Obserwujemy, że widzowie uciekają do serwisu także w czasie bloków reklamowych w liniowej TV – dodał szef Toyi.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów