Reklama

10. KTS: Toya zadowolona z wdrożenia Ipli

Publikacja: 02.06.2011 18:58

– Około połowy naszych abonentów, która ma taką możliwość, poświęca statystycznie kilkanaście minut dziennie na oglądanie pozycji z serwisu Ipla – powiedział podczas trwającej w Sopocie 10. Konferencji Technik Szerokopasmowych Jacek Kobierzycki, prezes zarządu i współwłaściciel łódzkiej sieci kablowej Toya.

Toya wdrożyła serwis, jako widget, na swojej platformie DVB-C. Dostępny jest w usłudze telewizji cyfrowej Toya 3G. Usługa jest obecnie darmowa dla klientów sieci kablowej. Redefine, spółka z grupy Polsatu, nie pobiera od operatora opłat za udostępnienie serwisu Ipla. – Wdrożenie kosztowało obie strony tylko czas i pracę – powiedział Jacek Kobierzycki. – Kiedy w liniowym kanale kończy się odcinek popularnego serialu zainteresowani nim przenoszą się do serwisu VoD na Ipli. Obserwujemy, że widzowie uciekają do serwisu także w czasie bloków reklamowych w liniowej TV – dodał szef Toyi.

Jego zdaniem dla operatorów usług telewizyjnych i dostępowych nie ma ucieczki przed implementacją do swojej oferty serwisów OTT (ang.over-the-top) internetowych wydawców, choćby dzisiaj nawet nie było z tego jeszcze przychodów.

Podczas dyskusji na forum 10. KTS Robert Kowalczyk, szef włocławskiego SatFilmu, wskazywał na trudności z wdrażaniem nowych usług. – Z tego co wiem żaden operator w Europie nie zarobił jeszcze na wdrożeniu wideo na życzenie. Ponosimy wysokie koszty inwestycyjne, które nie chcą się zwracać. Abonenci na fali entuzjazmu interesują się nowinkami w ofercie, ale ich zapał szybko opada. Po cyfrowe STB ustawiały się kolejki, ale wiem od zaprzyjaźnionych operatorów, że po pół roku tylko 5-8 proc. ich użytkowników korzysta z jakichkolwiek bardziej zaawansowanych funkcji – mówił Robert Kowalczyk.

– Być może na razie tylko mała część abonentów interesuje się nowymi usługami, ale nie zapominajmy, że statystycznie 10 proc. najlepszych klientów generuje 25 proc. naszych przychodów. Nowe usługi, to sposób, aby ich nie stracić – ripostował Jacek Kobierzycki.

Reklama
Reklama

– Powinniśmy doprowadzić do tego, aby nasz abonent mógł znaleźć maksymalnie dużo treści, jakich poszukuje w naszej ofercie. Nie wyeliminujemy oferty dostawców OTT. Trzeba uzyskać przynajmniej część tego strumienia przychodów – mówił Bogdan Pruszkowski z gdyńskiej Vectry.

rpkom.pl jest medialnym partnerem 10. Konferencji Technik Szerokopasmowych

– Około połowy naszych abonentów, która ma taką możliwość, poświęca statystycznie kilkanaście minut dziennie na oglądanie pozycji z serwisu Ipla – powiedział podczas trwającej w Sopocie 10. Konferencji Technik Szerokopasmowych Jacek Kobierzycki, prezes zarządu i współwłaściciel łódzkiej sieci kablowej Toya.

Toya wdrożyła serwis, jako widget, na swojej platformie DVB-C. Dostępny jest w usłudze telewizji cyfrowej Toya 3G. Usługa jest obecnie darmowa dla klientów sieci kablowej. Redefine, spółka z grupy Polsatu, nie pobiera od operatora opłat za udostępnienie serwisu Ipla. – Wdrożenie kosztowało obie strony tylko czas i pracę – powiedział Jacek Kobierzycki. – Kiedy w liniowym kanale kończy się odcinek popularnego serialu zainteresowani nim przenoszą się do serwisu VoD na Ipli. Obserwujemy, że widzowie uciekają do serwisu także w czasie bloków reklamowych w liniowej TV – dodał szef Toyi.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama